Az Irizar 2018-ban mutatta be első saját fejlesztésű teherautóját. Mindez akkoriban meglepő húzásnak számított a karosszálótól, sokan kételkedtek benne, hogy egy buszgyártónak teremhet-e egyáltalán babér a kommuniális feladatokra kifejlesztett teherautók terén. Az Irizar azonban már a második generációnál jár az „ie truck”.
A legújabb változat egy háromtengelyes, 6×2-es hajtásképletű példányként mutatkozott be a nagyközönség számára. Bár ez is alacsony belépésű fülkével készül, a szakemberek jól láthatóan megkíséreltek neki olyan megjelenést adni, ami jelentős mértékben eltér az Irizar saját buszos dizájnvilágától. Ennek megfelelően körlámpákkal látták el a teherautót, ami teljesen idegen az Irizar buszokon. De az extravagáns lökhárító kialakítás sem emlékezteti az embert az Irizar turista, vagy városi autóbuszaira.
Az új dizájn mellett fontos újítás, hogy a spanyolok jóval könnyebbé tették a teherautót. Csak a 6×2-es hajtásképletű változat esetén ez két tonnás súlycsökkentést jelent, míg a 4×2-es verziónál is legalább 1400 kilogrammal kisebb önsúlyról beszélhetünk. Az ie truck előnyös tulajdonságát megőrizték, ez pedig nem más mint a rendkívül alacsony, mindössze 340 mm belépési magasság. Ez körülbelül egy alacsonypadlós autóbusz értékével vetekszik, ami tényleg nagy előny a kukásautókon, vagy egyéb kommunális feladatokat ellátó teherautókon dolgozók számára.
A teherautót immáron az Irizar harmadik generációs akkumulátoraival szerelik. Ennek megfelelően az ie truck 512 kWh-os akksi kapacitással rendelkezik, ami 400 hatótávot tesz lehetővé városban. Ezt természetesen nagyban befolyásolja, hogy milyen felépítmény kerül rá, legyen szó hulladékgyűjtős, hűtős vagy egyéb más megoldásról.
Az Irizar egyelőre nem tett közzé az újdonság gyártásával kapcsolatos terveket, de több mint valószínű, hogy az új generációs ie truck fogja követni a régit a gyártósoron.