A Renault Trucks tovább folytatja a megnövelt hatékonyságú, alacsony karbonlábnyommal rendelkező fejlesztésekkel kapcsolatos kutatásokat – olvasható a francia vállalat legújabb közleményében. Mindez a DOLPHIN („Development Original truck Lab for PHysical INtegration” – „Valódi teherautó labor a fizikai integrációért”).
A projekt célja, hogy a Renault olyan, „laboratóriumként” funkcionáló járművet alkosson meg, amely már a távolsági áruszállításra alkalmas elektromos járművek következő generációját képviselheti. A Renault Trucks egyszerre szeretné újragondolni az elektromos teherjárművek energiafelhasználását, biztonsági és ergonómiai jellemzőit, valamint a fedélzeten elérhető komfortot.
A kezdeményezésben több neves francia cég is részt vesz, köztük például a hűtős pótkocsik gyártásával foglalkozó Lamberet, illetve a vezetéstámogató rendszerek fejlesztésével foglalkozó SafetyTech.
Azt egyelőre nem tették közzé, hogy mikor mutatkozhat be az első prototípus, mindössze egy sokatmondó fotót publikált a Renault Trucks a saját honlapján az újdonság vezetői környezetéről, amely radikális mértékben eltér a jelenleg futó T E-Tech kínálat műszerfalától. Az új egység alacsony, teljesen digitális és kifejezetten tetszetős. Első ránézésre azt gondolná az ember, hogy nem is távolsági áruszállítóé, hanem inkább városi áruterítésre szánt teherautóé.
A DOLPHIN-projekt többek között uniós, illetve francia állami források finanszírozásával valósul meg. A távolsági nyerges vontató prototípusának összeszerelése 2024 tavaszán startolhat el. A Renault Trucks-nál nem ez az egyetlen újdonság, ősszel ugyanis bemutatták annak a modellnek a prototípusát, amely a disztribúciós teherautók következő generációját képviselheti a francia márkánál.