A német márka speciális teherautókkal foglalkozó részlege, a Mercedes-Benz Special Trucks nemrég egy egészen egyedi Unimogot tesztelt. A járművet ugyanis belső égésű hidrogénmotorral szerelték, amely egyelőre még nem szerepel a modell kínálatában.
A próbafutások során a jármű kipróbálásában az Autobahn GmbH szakemberei részt vettek, akik alapvetően a Bayreuth és Bamberg közötti autópálya-szakaszon közlekedtek a járművel. A technikai kísérletekért felelős gyári Mercedes-csapat pedig folyamatosan rögzítette és elemezte a jármű gyorsításával, lassításával és tankolásával kapcsolatos adatokat. Ezek létfontosságú információk, amelyeket a jármű későbbi továbbfejlesztésénél is felhasználnak majd.
A német márkával közösen nem kevesebb mint legalább 18 partner dolgozik közösen, hogy idővel előálljanak a megfelelő és sorozatgyártásra alkalmas prototípussal. „Nagyon elégedettek vagyunk a jármű jelenlegi fejlesztési állapotával. Több mint két év projektidőszak után végre már a gyakorlatban is tesztelhetjük az első belső égésű hidrogénmotorral szerelt Unimog teherautót.
Az alternatív hajtással ellátott teherautó az Unimog U 430-as bázisjárműre épül. Hajtásáról 290 lóerős, 1000 Nm-es nyomatékot kínáló hidrogénmotor gondoskodik, amely jóval halkabb üzemeltetést tesz lehetővé a dízeles változatnál. A belső égésű erőforrás a 14 kilogramm kapacitású hidrogéntartályból nyeri a működéshez szükséges üzemanyagot. A jármű orrához két darab, hidraulikus karra szerelt fűnyíró- és szegélynyíró modul csatlakozik, így tökéletesen alkalmas arra, hogy rendbe rakják vele az autópályák melletti földsávokat.
Azt egyelőre nem tették közzé, hogy mikorra készülhet el a sorozatgyártásra szánt változat, de borítékolható, hogy már nem kell sokat várni rá.
Az első Unimog prototípusa 1946-ban készült el, sorozatgyártása egy évvel később kezdődött. A modell azóta töretlen népszerűségnek örvend mind a katonai, mind az építőipari, mind pedig a civil felhasználású járművek között. Az Unimog teherautókból eddig világszerte több mint félmillió darab talált gazdára.