A Ford 2021 elején vezette be a jelenlegi F-150 pick-up sportváltozatát, az F-150 Raptort. Ez a sportmodell harmadik generációja. Míg a második kiadás (2017-2021) csak V6-os motorral volt elérhető, az új széria ugyanúgy megkapta a V8-ast, mint a legelső Raptor.
Csakhogy míg az első kiadásban egy lóerős, 6,2 literes motor állított elő 500 lóerőt, az újnál csak 5,2 liter a lökettérfogat, a deficitet viszont kompresszorral ellensúlyozták. Az eredmény 700 lóerő és 868 Nm volt – hangsúlyozzuk: volt, mivel a 2024-es modellévre a Ford csökkentette a szívórendszer ellenállását és optimalizálta a motor hangolását. Ezzel a finom módosítással 20 extra lóerőt csalogattak elő a motorból. A nyomatéki csúcs nem változott, viszont szélesebb, laposabb lett a nyomatéki görbe.
Nem ez a minimális motortuning az egyetlen módosítás a 2024-es modellévre. Ahogy már korábban bejelentették, egy helyett két szabályozószelepet kapnak a Raptor R adaptív lengéscsillapítói. Módosították az első lökhárítókat: a moduláris szerelvények széles, kovácsolt vonószemet és tartozék rögzítőkonzolt tartalmaznak. A terepezést hét különböző off-road-üzemmód, kúszósebességű menetstabilizáló rendszer, valamint egypedálos vezethetőség segíti.
A lényegi frissítéseket a grafikai részletek aktualizálása kísérte.