A Tower Trike, amelyet a világ legnagyobb motorkerékpárjaként tartanak számon, egyedülálló technikai jellemzőkkel büszkélkedhet. Ez a hatalmas jármű nem csak méreteiben, hanem műszaki megoldásaiban is kiemelkedik.
Méretei impozánsak: hossza kb. 5,64 méter, szélessége kb. 2,59 méter, magassága szintén kb. 2,59 méter, súlya pedig körülbelül 4970 kg.
A Tower Trike ugyanis egy háromkerekű, klasszikus motornyereggel szerelt, kabin nélküli, egyedi vázra épített gép, ami inkább egy kabin nélküli teherautó, semmint trike. Erőforrása kétütemű 6V92 Detroit dízel, 335 lóerővel, és 1300 Nm nyomatékkal. A hatalmas motorhoz óriási üzemanyagtank is jár, teletöltve 208 liternyi gázolaj lötyög a csillogó tartályban, míg az öttonnás össztömegben az óriási kereszt is benne van, tízparancsolattal együtt.
Ez a nem túl szokványos gép a fogyasztásával is kiemelkedik, 208 literes üzemanyagtartállyal rendelkezik, és átlagosan 18,1 liternyi gázolajat kér száz kilométerenként. A Tower Trike prototípusát 2015-ben mutatták be, és azóta több mint 7 évig tartó tesztelésen esett át a legkülönfélébb körülmények között, több mint 35,406 km távon. A cél a kis szériás gyártás, bárki rendelhet magának ilyen öttonnás guruló szörnyet, ha épp ilyenre vágyik.
A behemót alkotója, Jim Gesto komoly érvekkel támasztja alá a Tower Trike előnyeit. Motorosként túl sokszor került közel a halálhoz az autósok között haladva, ezért úgy döntött, maximumra emeli a biztonságot. A Tower Trike így az átlagos autók felé emelkedik, utasait biztonsági öv védi, és elég csak megnézni az első felfüggesztést: mintha csak a Batman motorját látnánk, ezekkel az acéllemezekkel nem szeretne senki sem találkozni.
„Az első dolog, amit szerettem volna elérni, hogy a motoros kikerüljön az ütközési zónából. Tehát a vezető magasabban van. A második dolog a stabilitás – amikor nekimegy valaminek – a súlya, a mérete és a trike konfigurációja miatt. Úgy vezethető, mint egy versenyautó” – mondja. Hozzáteszi, hogy az elülső kettős gumiabroncs biztonságosabbá teszik a sávváltást és az egyenetlen felületen való vezetést. „A motor hangja 102 decibel alapjáraton, ezért ajánlott a fülvédő használata vezetés közben” – mondta Gesto.