Úgy látszik, nincs tovább, eladja tulajdonosa azt az Ikarus 630-ast, amely már évek óta áll jobb sorsra várva egy varsói telephelyen. December 13-án került fel egy hirdetés egy lengyel adok-veszek portálra, ahol egy 1970-ben készült Ikarus 211-es mellett egy mai szemmel már ritkaságnak számító Ikarus 630-ast is eladásra kínálnak.

A busz azonban nem teljesen ép, és akkor még finoman fogalmaztunk. Bár az ablakainak többsége még megvan, tulajdonképpen egészen a karosszériáig lecsupaszították. Jól láthatóan hiányzik a motor, illetve nincsenek meg a tengelyek és a kerekek sem. A lengyel nyelvű hirdetés túlságosan nem részletezi a busz történetét, annyi azonban bizonyos, hogy 900 ezer kilométer került élete során ebbe az 1965-ben gyártott autóbuszba.

Feltehetően még az eredeti, kék-tört fehér fényezés látható a karosszérián, de arra utaló jelzés, hogy melyik lengyel közlekedési társaság használhatta a buszt, sajnos nem található az oldalán. Korábbi képek tanúsága szerint az autóbusz állapota lényegében 2017 óta nem változott, ez annak is köszönhető, hogy hosszú évek óta zárt helyen tárolják.

Megmentésre váró Ikarust kínálnak eladásra 1

Lengyelországba leginkább 620-asokat exportált a hazai Ikarus gyár 1958–72 között, de Krakkóba kerülhettek 630.03 típusú autóbuszok vélhetően a helyközi, vagyis a Krakkó környéki utasszállítás lebonyolítására. A szóban forgó és eladásra kínált Ikarus 630-as tehát nem véletlenül kötött ki egy varsói telephelyen, de úgy tűnik, hogy most 9 ezer zlotyért, vagyis átszámítva közel 800 ezer forintért bárki megvásárolhatja. Bízunk benne, hogy olyan tulajdonoshoz kerül, akinek lesz elég pénze felújítani és újra üzemképes állapotba hozni az autóbuszt.

Az Ikarus 620-as buszokat az Ikarus 60-asok továbbfejlesztett változataként gyártották. A távolsági közlekedés igényeit pedig az Ikarus 630-as volt hivatott kielégíteni. A 620-as és a 630-as 9,34 méter hosszú volt és 5 méteres tengelytávval rendelkezett. A motor a kocsi orrában közvetlenül a vezető mellett helyezkedett el. Hajtásukról eleinte a Csepel D 613-as, majd a D 614-es 145 lóerős erőforrása gondoskodott. Nem vitás, hogy az új tulajdonosnak majd egy ilyen motort is szereznie kell, ha helyre akarja állítani a lengyel 630-ast.