A Solaris 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszát először Debrecenben próbálhatják ki az utasok. Február 1-jéig több útvonalon részt vesz a forgalomban, fél évvel később pedig újabb négy hétre tér vissza.
A busz 70 kW teljesítményű hidrogén üzemanyagcellájában a betankolt tiszta hidrogén és a légköri oxigén elektrokémiai reakciójának eredményeként villamosenergia, melléktermékként pedig vízgőz keletkezik. A tetején elhelyezett, összesen 1560 literes hidrogéntartályokban összesen 36,8 kilogrammnyi hidrogéngáz tárolható; egyszeri feltöltésükkel 350, de legfeljebb 400 kilométer tehető meg. Az először 2019-ben bemutatott típust a ZF AV 130 típusú elektromos hajtástengelyével szerelték, amiben két, egyenként 125 kW teljesítményű kerékagymotor található – egyébként 160, illetve 200 kW-os központi elektromos motorral is rendelhető.
Debrecen után Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen és Győrben folytatódik a tesztüzem a Solaris Urbino 12 Hydrogennel. Mindegyik városban egy-egy hónapot fog tölteni, majd ugyanezekre a helyszínekre tér vissza, így eltérő időjárási körülmények között, összesen egy éven át gyűjthetik a tapasztalatokat az alternatív hajtású busszal a HUMDA projektjének kereteiben.
Az utasok ingyen utazhatnak az emissziómentes, alacsony zajkibocsátású hidrogénbuszon. Az indulási időpontokról minden nap a járatot üzemeltető DKV Zrt. Facebook-oldalán lehet tájékozódni.