A Citroën ikonikus modellje, a 2CV, ismertebb nevén a „Kacsa” a mai napig nagy népszerűségnek örvend. A francia autóipar ezt a kisautót nem sokkal a Volkswagen Bogár születése után termelte ki magából. Kis technikai módosításokkal lényegében egészen 1990-ig készült sorozatgyártásban. Kevéssé ismert tény, de létezett belőle áruszállítós változat is. Ez értelemszerűen nem négyajtós, hanem kétajtós furgon volt. Nem sokkal az alapmodell sorozatgyártása után, 1951-ben mutatta be a francia gyártó „2CV Fourgonnette” néven.
Nem is olyan régen, egy magyar tervező tervei alapján megkísérelték feltámasztani. Az eredmény egészen tetszetős lett. Most pedig Caravan Grebner elképzelte, hogy milyen lenne az újjászületett változat kempingautóként. A cég ennek érdekében összeállt a lakóautós felszereléseket kínáló Vandererrel, valamint az olasz felépítményezővel, a Caselanival. Az alapot a hónapokkal ezelőtt bemutatott új ë-Berlingo jelentette, vagyis ezúttal nem az áruszállítás, hanem a kempingezők igényeit szerették volna kielégíteni. Nem bízták a véletlenre, ugyanis az XL változatot vették alapul, ami 4,75 méter hosszú és öt, illetve hét személy szállítására alkalmas.
Az újdonságot azonban úgy építették meg, hogy alapvetően négy személy tud eltölteni benne egy vagy több éjszakát. A vezetőtér változatlan maradt, azonban a hátsó traktus tetszőlegesen variálható. A hátsó üléspad átalakítható egy kanapévá, mindemellett pedig egy „pop-up” minikonyha is rendelkezésre áll evőeszköztartóval, munkaasztallal, két gázégővel és tárolórekeszekkel. Vele szemben egy kis mosogatótál is helyet kapott az ételek elkészítéséhez szükséges hozzávalók megtisztításához.
Ez a minikonyha az est beálltával eltüntethető részlegesen, így a hátsó traktusban egy kétszemélyes ágy kialakítására van lehetőség. A másik két fő pedig a tetőből kihajtható sátorban töltheti az éjszakát. A belső tér nemcsak komfortos, hanem ízléses is. Az anyagválasztás szempontjából a nagyobb lakóautók stílusát idézi. És bár az utastér abszolút modern, a jármű külseje inkább retrós, az 1950-es éveket idézi meg. A „Kacsa” jellegzetes stílusjegyei, így például a kerek elülső fényszórók, valamint a pajzsszerű hűtőmaszk és a rücskös oldallemezelés is visszaköszön a különleges kempingautóról.
És hogy mennyit tud megtenni egy feltöltéssel valaki, ha útnak indul ezzel a retrósított furgonnal? Ehhez csak a gyári adatokat tudjuk alapul venni. Eszerint az XL modellváltozat, amely 50 kWh kapacitású akkumulátorral van szerelve, 278 kilométert tud megtenni. Az újdonságot várhatóan a Stuttgartban megrendezendő CMT 2024 szakkiállításon fogják bemutatni.
Egy ilyen példányért 65 ezer eurót, vagyis átszámítva 24 millió forintot kell letenni az asztalra.