A svéd gyártó újdonságai az FH modellcsaládot egészítik ki. A cég sajtóközleménye szerint négy változatról van szó, amelyek között egy elektromos és egy gázüzemű FH is megtalálható. A másik kettő pedig dízelhajtású.
Függetlenül attól, hogy az üzemeltetők választása melyik típusra esik, az FH Aero minden változata biztosítja az alacsonyabb fogyasztást, a nagyobb hatótávot, a magasabb szintű biztonságot, valamint a kiemelkedő vezetési élményt – ígéri az újdonsággal kapcsolatban a göteborgi cég. Adódik a kérdés, hogy miért emlegeti a Volvo külön modellváltozatként az újdonságokat? Nos, ennek hátterében az áll, hogy jelentős, aerodinamikai fejlesztéseket hajtottak végre az FH-n.
Egyfelől a Volvo FH Aero fülkéje 24 centiméterrel hosszabb a hagyományos Volvo FH-hoz képest. Ez a bővítés nagyban hozzájárult egy aerodinamikusabb kabin létrehozásához. A jobb aerodinamika nemcsak alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez, hanem jobb vezetési stabilitást is biztosít szeles körülmények mellett. A továbbfejlesztett aerodinamika az elektromos FH Aero modell számára is előnyös a jobb szabadon gurulási tulajdonságoknak köszönhetően. Ez lehetővé teszi fékezés vagy lejtmenet közben az akkumulátorba történő fokozott energia-visszatáplálást, amely majd készen áll a használatra, ha a következő gyorsításkor vagy emelkedőn szükséges.
Az FH Aero modellváltozatok beazonosíthatóságát könnyíti, hogy homlokfalukon megjelenik egy jól felismerhető Volvo Iron Mark, valamint egy Volvo betűlogó. Ez utóbbi egyértelműen jelzi azt, hogy ez a modell a Volvo Trucks legújabb terméke. Lényeges különbség még, hogy az FH Aero modelleknél már nincsenek hagyományos visszapillantó tükrök, helyettük kamerás monitorrendszert használnak. Ez megnyitja a látóteret a vezető előtt és javítja a sofőr, valamint a környezetében közlekedők biztonságát.
Az FH Aero további tulajdonságai közé tartozik, hogy a Volvo I-See technológiájával ellátva, ami felhőalapú topográfiai térképet használ a vezetés optimalizálására és több vezetési időt tesz lehetővé a sebességtartó automatikával, amely egyszerre takarít meg energiát és biztosít nyugodtabb vezetést.
Frissült az infotainment-rendszer is, amely jobban személyre szabható, emellett javították a hangrendszert is, amihez immáron hat darab prémiumminőségű hangszóró érhető el, új erősítővel és mélynyomóval. Mindezek jobb hangélményt adnak a Volvo Trucks nyerges vontatóiban.
Bár a technikai specifikációkat még nem tette közzé a Volvo Trucks, azt már most látni, hogy igaznak bizonyultak egyes híresztelések, miszerint a Volvo le fogja körözni svéd versenytársát a legerősebb motor tekintetében. (Hogy ez micsoda csata volt, azt korábban egy részletes cikkben bemutattuk.) A sajtóképek között ugyanis megtalálható egy olyan FH16, aminél „780” szerepel a típusszámban. Ez nem más, mint utalás a motor lóerejére, vagyis ez azt jelenti, hogy a Volvo rendelkezik mostantól az európai piacon elérhető legerősebb kamionnal. A csúcsot eddig a Scania képviselte a 770S típussal (ami értelemszerűen 770 lóerős volt).
Az újdonságok piaci bevezetése 2024 és 2025 között folyamatos lesz. A Volvo FH azonban a piaci igények függvényében továbbra is elérhető lesz hagyományos, nem hosszított kabinnal is.