Már három éve annak, hogy megjelent a megújult Tourneo Connect. Kézenfekvő lett volna, de akkor még nem volt szó áruszállítós változatról. Mostantól viszont már a Transit Connect beleszólhat a kishaszonjárművek versenyébe idehaza. A Caddy-alapokra épülő furgon kétféle, 4515 mm (L1) és 4868 mm (L2)-es hosszúságban érhető el.
Nemcsak zárt áruszállítós, hanem kombi kivitel is létezik belőle, így várhatóan nagyobb vevőkört tudnak majd elérni vele. A zárt áruszállító változatban 3,1- 3,7 m3 raktérfogat áll rendelkezésre, a karosszéria hosszától függően. Nemcsak a zárt furgonnal, hanem a kombi kivitellel is szállítható áru, de annak befogadóképességét alapvetően befolyásolja, hogy éppen használatban van-e a második üléssor.
Ha nincs lehajtva, akkor viszont 2,5 m3, illetve 3,1 m3-es raktérrel lehet számolni. A gyári adatok szerint a zárt furgon esetén mind a rövid, mind pedig a hosszabb tengelytávolságú verziónál befér a raktérbe két darab euró raklap, mindez a kombinál csak az L2-es verzió esetén mondható el.
A zárt áruszállítós kivitel 820 kg maximális hasznos teherbírással és 1500 kilogrammos vontatási kapacitással rendelkezik. A Ford hazai képviseletétől kapott információk alapján úgy tudjuk, hogy ugyan mindkét változat elérhető lesz idehaza, de a kombi egyelőre nem kerül fel árlistára, mivel elsősorban flottás ügyfelek számára kívánják majd értékesíteni, de ha népszerű lesz, akkor könnyen lehet, hogy magánszemélyek is megvásárolhatják majd.
Alapból az elsőkerék-hajtású Transit Connecthez 2.0 literes EcoBlue turbódízel motor rendelhető, kétféle teljesítményváltozattal. A 102 lóerős variánshoz kizárólag hatfokozatú, manuális váltó csatlakoztatható, míg a 122 lóerős hétfokozatú, kettős tengelykapcsolású automata váltóval is kérhető. Sőt, az erősebb motor esetén megrendelhető az új, intelligens összkerékhajtás a kimagasló tapadás érdekében.
A modell plug-in hibrid hajtással is legördülhet a gyártósorról. Ily módon tisztán elektromos üzemmódban 110 km-es hatótávval kalkulálhatnak a felhasználók. Az 1,5 literes EcoBoost benzinmotorból, nagyfeszültségű akkumulátorból és elektromotorból összeállított rendszer hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata sebességváltón keresztül adja le 150 lóerős kombinált teljesítményét és 350 Nm forgatónyomatékát. Tisztán elektromos üzemmódban pedig 330 Nm-es forgatónyomaték áll rendelkezésre.
Háromféle vezetési mód közül lehet választani Transit Connectben, így a sofőr dönthet, hogy melyik passzol legjobban az aktuális fuvarfeladathoz. Van tisztán elektromos üzemmód, automatikus (benzinmotor és villanymotor kombinálása), vagy kevésbé EV dominanciájú, amikor a hajtásrendszert inkább a belső égésű motort tartja munkában.
A Transit Connect háromféle – Trend, Limited és Active – felszereltségi szinten érhető el. Utóbbi LED-világítással és tetősínekkel emelkedik ki a mezőnyből. A választott csomagtól függetlenül azonban az alapfelszereltség része a 10 colos digitális műszeregység. Ezt egy 10 colos központi érintőképernyő egészíti ki, amelyhez navigáció is rendelhető.
Az extrák listáján olyan tételek szerepelnek, mint a fűthető kormánykerék és elülső ülés. A vezetéstámogató rendszerek terén többek között tolatókamera, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel kiegészített holttérfigyelő szerepel. Emellett ellátták ajtónyitási figyelmeztetéssel is, amely segít elkerülni a rányitásos baleseteket, de utánfutó-manőverező asszisztenssel is felvértezték, ami megkönnyíti a vontatmánnyal történő tolatást. A flottás ügyfelek számára pedig rendelkezésre áll a Ford Pro Telematika szoftverszolgáltatása.
A Transit Connect gyártása 2024 tavaszán indul, és várhatóan először a dízelmotoros változatok kiszállítása kezdődik meg idén nyáron. A Transit Connect PHEV az év végén jelenik meg a kínálatban, 2025 elején pedig az összkerékhajtású és a kombi kivitelekkel válik majd teljessé a modellsorozat.