A Mercedes-Benz eEconic eredetileg hulladékgyűjtős felépítménnyel mutatkozott be 2022-ben az IFAT-kiállításon, az itt látható darab azonban más feladatot kapott.

A svéd közlekedésbiztonsági vállalat, a TMA Bolaget AB helyezte forgalomba nemrég azt a teherautót, amelyre egyedi kialakítású, tárolórekeszekkel ellátott „doboz” került. Ez a megoldás lehetőséget nyújt a különféle, tereléseknél vagy útkarbantartásoknál használt eszközök tárolására. A felépítmény mögött ráadásul egy ütközéscsillapító elem is megtalálható, ami megfelelő védelmet tud biztosítani akkor, ha egy figyelmetlen autós elfelejt időben átsorolni a másik sávba.

Az alacsony belépésű háromtengelyes kukásautót egy e-tengely hozza mozgásba, ami magában foglalja a két kerékagymotort, illetve a vezérlőegységet. A villanymotorok együttesen 330 kW (449 LE) folyamatos, illetve 400 kW (544 LE) csúcsteljesítmény leadására képesek. A szükséges áramot a beépített lítiumion-akkumulátorokból nyerik. Az eEconic létraalvázába három darab – egyenként 112 kWh (nettó 97 kWh) kapacitású – energiatároló egységet építettek a váz jobb oldalán, közvetlenül a fülke mögött.

Kukásautónak indult, de speciális jármű lett belőle 1

Stockholmban állt forgalomba az újdonság.

Az Econic egyébként már 25 éve készül. És akár a Mercedes svájci bicskájának is nevezhető, hiszen rendkívül sokoldalú. Létezik belőle tűzoltóautós, kétkormányos, nyerges vontatós, vagy éppen repülőtéri változat is. 

A jelenleg gyártásban lévő Econic két-, három- vagy négytengelyes változatban érhető el 18 és 26, vagy 32 tonnás össztömegű változatban. Alacsony és magas fülkével egyaránt készúl, a tengelytávja pedig 3450 és 5700 milliméter között alakulhat a megrendelők igényeitől függően. Bár ez a svédországi példány elektromos, a modell hagyományos dízelmotorral is elérhető 272-354 lóerős változatban. Magyarországon jelenleg a dízelmotoros példányai vannak használatban.