Az Iveco Csoport és a Hyundai Motor Company képviselői Dél-Koreában arról állapodtak meg, hogy szorosabbra fűzik a két vállalat kapcsolatát. A megállapodás részeként az olasz, illetve a koreai konszernt képviselői megegyeztek abban, hogy olyan Iveco emblémás kishaszonjárművet dobnak piacra Európában, amely a Hyundai globális elektromos kishaszonjármű platformjára épül (eLCV).
A Hyundai és az Iveco partnersége 2022 márciusáig nyúlik vissza és azóta már konkrét eredményeket hozott a hidrogénhajtású haszonjárművek terén, hiszen közösen fejlesztették ki az első hidrogéncellás Daily-t, valamint elkészültek az ugyancsak hidrogéncellás hajtásrendszert használó Iveco E-Way városi utasszállításra szánt szóló autóbusz prototípusával.
A szóban forgó Iveco-emblémás jármű az első olyan kishaszonjármű lesz, amely a Hyundai globális elekromos kishaszonjármű platformjára épül. Ezt kifejezetten a 2,5 – 3,5 tonna közötti össztömeggel rendelkező furgonok és kisteherautók számára fejlesztették ki. A platform a Hyundai legújabb technológiáját használja, fontos ismertetője, hogy alacsony padlóval rendelkezik, ami kedvező hatással van a raktérfogattal és a teherbírással kapcsolatos jellemzőkre.
A partneri együttműködés keretében az új haszonjárművet a Hyundai fogja szállítani az Iveco-nak fülke-alvázas kivitelben az európai piacra. Az olasz gyártó pedig a helyi igényekre történő felkészítését, illetve forgalmazását fogja végezni saját kereskedői hálózatán keresztül. Az újdonság várhatóan szeptember 16-22 között fog bemutatkozni a hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon.
Az Iveco Csoport és a Hyundai Motor Company között fenálló egyedi partnerkapcsolat új szintre lép. Ez a teljesen elektromos hajtásrendszerrel rendelkező jármű izgalmas megoldás lehet azon logisztikai szolgáltatók számára, amelyek helyi és regionális áruszállítással is foglalkoznak” – jegyezte meg Luca Sra, az Iveco Csoport teherautó-üzletágért felelős elnöke.
A dél-koreai gyártó az európai és a magyar piacon a H350-es kishaszonjármű-családdal van jelen a 3,5 tonnás furgonok szegmensében. Ebből korábban készül üzemanyag-cellás változat is, de azt nem forgalmazzák Magyarországon.