Az e-Jest az első európai elektromos busznak számít Japánban. Mindez nem a véletlen műve, a kelet-ázsiai ország ugyanis olyan nagy márkáknak ad otthont, mint a Toyota vagy a Hino. Ezek szintén kínálnak elektromos (akkumulátortechnológiás vagy hidrogéncellás) autóbuszokat. A nyitás szele azonban Japánt is elérte, és a kínai BYD után immáron az e-Jest is beszállhat az üzemeltetők kegyeiért folyó küzdelembe.
A japán változat nem sokban különbözik az európai kiadástól, sőt technikai szempontból szinte azonos az eredetileg 2018-ban bemutatott alapváltozattal. (A dízel változat gyökerei még ennél is messzebb, egészen 2013-ig nyúlnak vissza.) Az e-Jest 5,9 méter hosszú és 2,52 méter széles (tükrökkel együtt). Feltűnően nagy, 3,7 méteres tengelytávolsággal készül, ami kiváló stabilitási tulajdonsággal ruházza fel a midibuszt. A modell részben alacsony padlós, így az ajtóval szemben lehetőség van kerekesszékkel utazó személy vagy babakocsi szállítására.
A teljes befogadóképességet tekintve 22 fő fér el rajta, ami tíz fővel elmarad a japán vetélytárs, a Hino Poncho EV kapacitásától. Igaz, utóbbi legalább egy méterrel hosszabb. Az e-Jest midibuszt alapvetően a szűk belvárosi utakon történő közlekedésre tervezték, de a kis forgalmú vonalakra is beállítható. Bár a török gyártó emblémája még biztosan nem vált ki emóciókat Japánban, annyi bizonyos, hogy a buszon látható BMW-logóra még a japánok is felkapják a fejüket.
Az autóbusz hajtáslánca ugyanis a bajor autógyártótól származik. Az öttonnás össztömegű járművet egy 135 lóerős, 290 Nm-es villanymotor hozza mozgásba, amely a 88 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorcsomagból nyeri a működéshez szükséges energiát. Az energiatároló egységek a járművek hátuljába vannak beépítve. A BMW-villanymotor pedig a mellső kerekek közé került. Ezért van az, hogy a sofőr magas dobogón ül, és az üléspozíció is a szokásosnál jóval magasabb lett. Valamennyi kerék független kerékfelfüggesztést kapott, ami jobb menetkomfortot tesz lehetővé a kevésbé jó minőségű utakon.
A gyártó szerint még teljes terhelés esetén is van olyan erős az elektromotor, hogy az autóbusz gond nélkül fel tudjon kapaszkodni egy 25 százalékos emelkedőn. Mindemellett ellátták a városban nélkülözhetetlen vezetéstámogató rendszerekkel, így például menetstabilizálóval (ESP), illetve visszagurulás-gátlóval is felszerelt.
Egy feltöltéssel 210 kilométert tud megtenni, és ha töltőre kell tenni, akkor 22 kW-os AC-töltővel 4 óra alatt, míg a 80 kW-os DC-töltővel 65 perc alatt letudható ez a művelet. Vagyis a busz akár egy napi közbenső töltés beiktatásával is üzemeltethető.
A BMW-villanymotoros midibusz tehát Európa és Észak-Amerika után immáron Ázsiában is elérhető. Ki tudja, mi lesz a következő állomás? Talán Afrika, vagy esetleg Ausztrália?