A gyártó közleménye szerint február elején indult el a német autópálya-kezelő (Autobahn GmbH) és a Daimler közös tesztje. Ennek főszereplője a már említett álcázott eActros 600-as, amely nem mellesleg egy speciális trélert húz. Ebben a tartályos félpótkocsiban ugyanis nem hagyományos, síkosságmentesítésre használható só van, hanem olyan koncentrátum, amelyet tengeri sót tartalmaz. Vagyis jóval környezetbarátabb lehet, mint a hagyományos sót tartalmazó vegyület.
A speciális félpótkocsival ellátott eActros 600-ast nyugat-keleti irányú A2-es autópályán, Hamm és Bielefeld között használják elsősorban síkosságmenetesítésre. A szerelvény ugyanis a speciális tréler révén, 80 km/órás sebesség mellett 12 méteres felületen menet közben teríti szét a környezetkímélőbb koncentrátumot, így megakadályozva ezzel a jégpáncél kialakulását a fagyos reggeleken. A szórófej távirányítással működtethető, a működtetéséhez szükséges energiát pedig a tréler hátsó tengelye állítja elő.
Bár az eActros 600-asról tavaly októberben rántották le a leplet, sorozatgyártása várhatóan csak ez év végén indul el. A mintegy 600 kWh kapacitású akkumulátor-csomag révén 500 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel. Érdekessége, hogy bár jelenleg 400 kW-os CCS-töltővel végezhető el ez a művelet, a járművet már felkészítették a következő években elterjedő megawatt töltésre is. Ebben az esetben egy közbenső töltés beiktatásával naponta 1000 kilométer is megtehető vele.
A modell egyik legnagyobb megrendelője a svájci építőanyag előállító vállalat, a Holcim, amely összesen 1000 darabot vásárolt nemrég az eActros 600-asból. A cég azért döntött ilyen rekord mennyiségű elektromos teherautó megvásárlása mellett, mert elhatározták, hogy 2030-ra a nehézkategóriás teherautó flottájuk legalább 30 százaléka zéró-emissziós lesz.