MS-RT: ez a rövid betűszó egy egészen speciális vállalkozást takar. A Ford ralipartnerének, az M-Sportnak az egyik részlege ez, akik kifejezetten a márka haszonjárműveinek tuningolására szakosodtak. Hogy miért, azt inkább ne kérdezzük, de tény, hogy évek óta vidám átépítésekkel szórakoztatják a nagyérdeműt.

Állatul néznek ki a Ford sportteherautói 1

Most egyszerre két újdonságot is bemutattak: az egyik a vadonatúj Transit Custom, a másik a nem sokkal korábban bemutatott Ford Ranger alapjaira épül.

Ford Transit Custom MS-RT

A Transit Custom mindenféle hajtáslánccal rendelhető, a dízeltől kezdve a konnektoros hibriden át a tisztán elektromosig – és az MS-RT egyiket sem hagyta ki a fejlesztésből.

Állatul néznek ki a Ford sportteherautói 61

Olyannyira nem, hogy a villanymotoros modell teljesítményét 210 kilowattra, azaz 285 lóerőre emelték, ezzel ez minden idők legerősebb szériagyártású Transit Custom furgonja. A hétköznapokra ez nyilvánvalóan túlzás, ezért a pilóta átkapcsolhat két szelídebb beállításra: az egyik 100, a másik 160 kW (136, illetve 218 LE) csúcsteljesítményt biztosít. Emellett ott a kétliteres dízel, hajtásképlettől függően 170 (4×4) vagy 150 (4×2) lóerővel; és persze a 232 lóerős plug-in hibrid.

Az erő önmagában kevés a sportossághoz, főleg egy magas építésű furgonnál, ezért az MS-RT specialistái szélesebb, de könnyebb keréktárcsákat szereltek fel, amelyekre haszonjárművekhez fejlesztett Goodyear Eagle sportabroncsokat szereltek, 235/45 R19 méretben. A szélesebb nyomtáv stabilitást, a nagyobb abroncsfelület jobb tapadást biztosít.

Állatul néznek ki a Ford sportteherautói 62

Ehhez társul a légterelővel integrált, aerodinamikailag optimalizált első lökhárító, a hátsó diffúzor, valamint a hatalmas hátsó szárny, amely a kétszárnyú hátsó raktérajtóval szerelt modellek kedvéért osztott változatban is kérhető. Látványos részlet a kék féknyereg; a külső tükörházak és kilincsek fényes fekete kivitelűek.

A fülkében vegán szintetikus bőrbe burkolt sportülést, középállásjelzővel varrott sportkormányt, valamint rengeteg kék díszítőöltést találunk.

Állatul néznek ki a Ford sportteherautói 63

Ford Ranger MS-RT

Kézenfekvő lett volna, ha a nagy benzines Raptorból készítik el az MS-RT sport-pick-upját – de hát abban hol a kihívás? Nem, ők inkább a 3.0 V6-os dízelhez nyúltak, aminek 240 lóereje és 600 Nm nyomatéki csúcsa kellően erőteljessé teszi az autót.

Állatul néznek ki a Ford sportteherautói 64

Az átépítéshez a Ford sivatagi verseny-Rangereinek a fizimiskáját vették alapul, a kerékdobokat erősen megvastagították, a méhsejtmintázatú hűtőmaszk mellett a lökhárító alá biggyesztett splitter teremt támadó hangulatot.

A hátfalon és a fülketetőn egyaránt légterelőt helyeztek el, méghozzá számítógépes szimulációval megtervezett spoilereket, amelyek így hozzájárulnak a nagy sebességű stabilitás fenntartásához.

A Ranger történetének legnagyobb keréktárcsáira 275/45 R21 méretű abroncsok kerültek, a nyomtáv elöl-hátul 80 mm-rel nőtt. Elöl feszesebb csillapítást, hátul áthangolt futóművet kapott a Ranger MS-RT, a hasmagasság 40 mm-rel csökkent.

Állatul néznek ki a Ford sportteherautói 65

A fülkében hasonló változásokkal találkozunk, mint a Transit Custom MS-RT esetében.

Mindkét modellt a Ford Pro kereskedések fogják értékesíteni Európa-szerte, az első autókat az év derekán vehetik át az ügyfelek.