A Tundra embertelen, kegyetlen körülményei, a fagy, hó, végtelen sár, az utak hiánya speciális járműveket követel meg. Ilyen körülményekre nem kell csúcstechnika, finom megoldások, sokkal inkább robusztus, könnyen javítható, mindent túlélő gépek.

A jeges pokolra készült a 8 kerekű orosz gépszörny 1

Az orosz Trekol nevű cég 1988 óta ilyen, világvégére optimalizált járműveket épít, és legújabb fejlesztésük is beillik a sorba. Az Artic készül 21 személy szállítására alkalmas busz kivitelben, de most elkészítették a teherszállító verziót is. Ez négy tonna hasznos rakományt képes szállítani a legkegyetlenebb tájakon, négy tengelyén nyolc kerékkel.

A jó terepképességeinek fontos elemei a kerekek. A terepjáró ultraalacsony nyomású 1600×700-635 mm-es gumiabroncsokkal szerelt, amelyekkel laza talajon, homokban, havon, mély sárban is tud haladni.

A jeges pokolra készült a 8 kerekű orosz gépszörny 2

A hajtásról egy 4,4 literes YaMZ turbódízel gondoskodik, ami 170 lóerőt és 600 Nm csúcsnyomatékot produkál. A sebességváltó ötfokozatú manuális, amihez felező is társul. Az Artic 6,7 tonnát nyom és 370 liter gázolaj fér el a tartályaiban, 8628 mm hosszúsága mellé 2550 mm szélesség és 3550 mm magasság társul.

A jeges pokolra készült a 8 kerekű orosz gépszörny 3

Elöl a két ülés mögött puritán hálókabin található, ami a szigetelt falaknak hála a túlélést jelentheti a –40-50 Celsius- fokos hidegben. Ennek a kivitelnek az ára valahol az 50-55 millió forintos tartományban mozog, ennyibe kerül, ha biztosra akarunk menni a Tundrán.