Bár a DAF ma leginkább a közepes és nehézkategóriás teherautó gyártásával foglalkozik, ez nem mindig volt így. Egykoron a holland gyártó könnyű teherbírású áruszállítókkal is szerencsét próbált.
A Pony egy kisebb szeletet képvisel a DAF történetében. A kéttengelyes kisteherautó ugyanis csak 1968-69 között volt gyártásban. Eredetileg az amerikai hadsereg számára fejlesztették 1964-ben, de aztán a gyár úgy döntött, hogy szerencsét próbál a civil felhasználású változattal. Fülkéje nem volt grandiózus, de két ember azért elfért benne. A kényelem fékezett habzású volt, mert csak műanyag ülésekkel szerelték. A modell 3,6 méter hosszú, 1,84 méter magas és 1,28 méter széles volt.
Leginkább sík platós változatokat értékesítettek belőle, de a korabeli gyári prospektusában nyerges, illetve nyitott fülkés változat is szerepel. Ha kicsit hosszabb élete lett volna, akkor minden bizonnyal ideális városi kommunális típuskínálat fejlődhetett volna ki belőle.
Hajtásáról 40 lóerős, 850 köbcentis, négyütemű, léghűtésű, kéthengeres bokszermotor gondoskodott, amelyet igazából a DAF 44 típusú személyautóból örökölt meg. A fáma szerint azonban nem ettől volt igazán különleges a Pony, hanem attól, hogy ez volt a világ első olyan könnyű tehergépjárműve, amelyet fokozatmentes automata sebességváltóval szereltek. Félelmetes tempóra azért nem volt képes, maximum 70 km/órás sebességgel lehetett vele robogni.
A DAF a maga idejében nagy reményeket fűzött a típushoz. Még komoly színkínálat is volt a fülkékhez: nemcsak fehér, hanem sötétvörös és sötétkék színekben is lehetett választani. A modellből azonban mindössze 700 darab készült, így a holland gyártó végül felhagyott a gyártásával.
A Ponyból a DAF gyári múzeuma őriz egy példányt, ami ráadásul éppen egy pótkocsis változat, így aki szeretné, az élőben is megnézhet egyet.