Nmrég bemutatta környezeti, társadalmi és vállalatirányítási stratégiáját a Waberer’s Csoport . Eszerint a jövőben a vállalat tovább folytatja flottája „szénlábnyomának” csökkentését.

„A Waberer’snél korábban is sok intézkedést tettünk például a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és a működésünk zöldítésére, a munkavállalóink érdekében pedig több kezdeményezést is hirdettünk. Viszont ezeket a törekvéseket először rendeztük egy komplex egységbe, amely a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási fenntarthatósági pillérek mentén haladva alkotja az ESG stratégiánkat” – jegyezte meg Patai Krisztina, a Waberer’s ESG igazgatója.

Hidrogénben gondolkodik a legnagyobb hazai fuvarozó 1

Patai Krisztina, a Waberer’s ESG igazgatója

Elektromos és gázüzemű teherautók

A Waberer’s Csoport működteti Magyarországon az egyik legnagyobb alternatív hajtásláncú teherautó-flottát, amely összesen több mint 20 teherautót számlál. A régiós szinten is egyedülálló járműpark szándékosan nem homogén. 

Európa legnagyobb fuvarozó vállalatának első ilyen jellegű beszerzése az elektromos Volvo FL disztribúciós teherautó volt, de a flottában jelenleg megtalálható akkumulátortechnológiás Volvo FH, Renault Trucks D Wide, illetve DAF CF is. A cseppfolyósított földgázzal (LNG) hajtott teherautók között Iveco S-Way, illetve Volvo FH típusú nyerges vontatókat találhatunk.

A cég a károsanyag-csökkentés miatt tavaly használni kezdte a megújuló energiaforrásokból előállítható HVO 100-as üzemanyagot. 2023-ban a HVO 100 használatával végzett fuvaroknál a hagyományos gázolajhoz képest a Waberer’s több mint 55%-os CO2-megtakarítást tudott elérni. 

Hidrogénben gondolkodik a legnagyobb hazai fuvarozó 2

Az elektromos Volvo FH a cinkotai úti telephelyen. Fotó: Volvo Trucks Hungary

További fejlesztések

A jövőben a vállalatcsoport tovább bővíti az alternatív hajtásláncú flottáját. A WSZL – a Waberer’s Csoport logisztikai leányvállalata – esetében 50 százalékkal tervezik növelni az alternatív flotta méretét 2024-ben. Az évtized közepétől pedig az alternatív hajtáslánccal rendelkező járműveket – vélhetően az LNG-hajtásúakat – a nemzetközi fuvarozásban is bevetik.

Ennél is lényegesebb azonban, hogy a vállalatcsoport nemrég aláírt egy, a hidrogéntechnológiát érintő megállapodást is a Mollal és a MÁV-Volán Csoporttal. Szeretnének ugyanis hidrogéntechnológián alapuló áruszállítás megoldást kiépíteni hazánkban a következő években.

A széndioxid-kibocsátás miatt a vállalat kívánja tovább növelni a fuvarok teljesítése során a vasúti és az intermodális szállítás arányát, amelyre az elmúlt három évben már folyamatos igény jelentkezett a megrendelők részéről.

Több nő a Waberer’snél

Bár már a vezetők jelentős része nő a Waberer’snél, a cég ezenfelül immáron zömében női oktatókat biztosít női sofőrök képzésére. A cég emellett tavaly megalapította „Az év női logisztikusa” díjat is, hogy kiemelje a sikeres szakmabeli nőket. Ezeket a kezdeményezéseket a Waberer’s idén is folytatja és törekszik a jövőben még több női kollégát toborozni.