A V-osztályt, a V-osztály Marco Polo, valamint az EQV-t magában foglaló VS20-as széria megújításával a Mercedes-Benz új irányt kíván kijelölni a közepes méretű furgonok szegmensében. A gyártó azt szeretné, ha a luxuskényelmet kínáló furgonok ezentúl jobban megkülönböztethetők lennének az eVito/Vito párostól.
Jövőbe mutató
Ez a „szétválás” lényegében a VAN.EA elektromos architektúra 2026-os bevezetésnek előkészítését jelenti. Magyarán a jövőben még radikálisabban elkülönülnek majd egymástól a stuttgarti márka haszonjárművei, illetve kisbuszai.
A V-osztály és az EQV új, nagyobb méretű, mélyebbre nyúló hűtőrácsot kapott. Lökhárítójuk pedig kecsesebb és sportosabb lett. A változtatások eredményeképpen a karosszéria alsó sarkaiban lévő légbeömlők hangsúlyosabbá váltak. Mindkét modell LED-es, adaptív fényszóróval készül.
Új műszerfal
A frissítés nem kerülte el az utasteret sem. A műszerfal letisztultabbá vált a 12,3 hüvelykes, nagy felbontású kijelző beépítése révén. A kormánykereket pedig új generációs változatra cserélték, amelyet korábban már a személyautóknál is alkalmaztak. A korábbi kör alakú szellőzőnyílások helyét immáron sportos hatást keltő, ovális formájú légbeömlők vették át.
Mindkét modellben az MBUX-multimédia rendszer áll rendelkezésre. Ez többek között intelligens navigációs felhőalapú szolgáltatásokat és alkalmazásokat kínál (EQV és eVito). A V-osztály Marco Polo kivitelnél pedig megtalálható egy MBAC lakóautó-vezérlőegység is, amely intelligens otthonná alakítja át ezeket a buszlimuzinokat. Alapfelszereltség része lett a kulcs nélküli indítás.
Az EQV – csakúgy mint az eVito Tourer – 90, vagy 60 kWh kapacitású akkumulátorral választható. Villanymotorjának folyamatos teljesítménye 70 kW (95 lóerő), csúcsteljesítménye pedig eléri a 150 kW-ot (204 lóerő). A WLTP-szabvány szerint energiafelhasználásuk 27,04 – 29,43 kWh/100 km között mozog és egy feltöltéssel 277-365 kilométer tehető meg velük.
Töltése 11 kW-os AC-töltővel, illetve akár 110 kW teljesítményű DC-töltővel is végezhető. Utóbbi esetében egy hosszabb, 40 perces pihenő alatt tölthető fel az energiatároló egység 10 százalékról 80 százalékosra.
A V-osztály alapvetően 2,0 literes négyhengeres dízelmotorokkal készül és a felhasználók 63,190 és 237 lóerős erőforrások közül választhatnak. A kínálat idén kiegészül lágy hibrid, 231 lóerőt kínáló hajtásrendszerrel, amelynek a központi eleme az 1,5-ös négyhengeres benzinmotor. Ez nemcsak az európai, hanem az ázsiai (leginkább kínai) vásárlók számára is válaszható opció lesz. Az erőforrások kilencfokozatú automataváltókkal társíthatók, a sofőrök pedig számos vezetési mód közül választhatnak.