Néhány nappal ezelőtt patent trolikat töltött fel a BKV az árverési portáljára. Sok példány alatt ott világít a „nem érkezett rá még licit” felirat. Ez annak tudható be, hogy nem volt még igazán meghirdetve ez a lehetőség.
A közlekedési vállalat több trolibuszát is árverésre kínálja fel. Az Ikarus 435-ösök közül a 300-308, illetve a 311 és 314 pályaszámú buszok kerülnek kalapács alá. Bár nagy többségük forgalomból kivont és üzemképtelen, ennek ellenére utasterük a legtöbb esetben patika. Személyes kedvencem a 306-os, amelyben az IMAG Komárom ülések szinte vadonatúj kárpitozásban díszelegnek a fényképezőgép objektíve előtt (lásd a lenti képet)
Ezt a BKV tavaly februárban törölte az állományából. Tehát több mint egy éve békésen várja a sorsát, több másik sorstársával együtt. A 435-ösököket 1,7-1,95 millió forintos kikiáltási áron kínálja a BKV. A kínálat egyik legfiatalabb tagja az 1996 február 7-én állományba vett 311-es pályaszámú 435-ös, ami ráadásul zöld kapaszkodós ( a többi javarészt sárga).
Ha valaki szeretne, akkor a 2011-ben használtan beszerzett MAN NGE 152 trolibuszokból is vásárolhat. Ezek a 435-ösökkel hasonló árfekvésben vannak. Nemcsak csuklós, hanem szóló trolik is eladósorba kerültek az Ikarus 412-esek személyében. A 702 és 703-as pályaszámú viszonylag jó állapotnak örvend, de a 704-es erősen hiányos. A 713-as pályaszámúnak pedig már elkezdődött a felújítása, de aztán valamiért félbe maradt, így aki szeretné folytatni, annak csak 600 ezer forintot kell letennie az asztalra.
A világ egyik legnépszerűbb autóbusztípusa, a 260-as is megtalálható az árverési portálon. A BKV a BPO-670-es rendszámút kívánja eladni, ami 1989-ben gördült le a gyártósorról. Azóta sok felújítás megért, dolgozott már „ezüstnyílként” is, de nem emiatt igazán különleges. Ez a busz ugyanis egyedi átalakítást kapott, a hátsó ajtónál lejjebb vitték a padlószintet. Ez a megoldás az 556-osnál volt ismert és elsősorban a padló alá épített motor adott erre lehetőséget, amit az első és a második tengely közé szereltek be.
Az átépítés miatt a hátsó traktusban a közlekedőfolyosóba egy-egy lépcsőfokot is ki kellett alakítani. Lecserélték emellett a gyári bolyogóajtókat is, összképileg tehát egy tuningolt 260-ast tisztelhetünk a személyében. Kár lenne veszni hagyni.
A buszokra a BKV árverési portálján lehet licitálni március 25-ig.