Az Iveco együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá a Hyundai vállalattal. Eszerint a két cég a jövőben együtt fog dolgozni elektromos és üzemanyag-cellás teherautók fejlesztésén az európai piacon. Ez magával hozhatja a Hyundai Xcien Fuel Cell európai adaptációját is.
Az olasz és a dél-korai cég között folyamatosan mélyülő, jó viszony van. A legutóbbi IAA-n már bemutattak egy Hyundai üzemanyagcellákkal gyártott eDaily áruszállítót. Nemrég pedig arról számoltak be, hogy hamarosan olyan könnyű teherbírású furgon forgalmazását kezdik meg Európában, ami a Hyundai új globális elektromos platformjára épül.
Az Iveco nemcsak a dél-korai vállalattal dolgozik együtt. A cég ugyanis bejelentette, hogy a törökországi Ford Trucks-szal is együttműködési megállapodást írtak alá. A közös munka azonban ebben az esetben nem az alternatív hajtásokra, hanem a nehéz-kategóriás teherautók közös kabinfejlesztésére vonatkozik. Könnyen lehet, hogy a megállapodás elhozhatja egy szélesebb fülkekínálattal rendelkező F-Max típuscsaládot.
A Ford Trucks-nak már amúgy is van partnere az alternatív hajtásláncok terén. A cég tavaly jelentette be, hogy a német startuppal, a Quantrommal és a kanadai Ballard Powerrel fog közösen üzemanyagcellás vontatókat fejleszteni.
Az Iveco viszont nemcsak a teherautók, hanem a buszok terén is komoly erőket kíván megmozgatni. A vállalat ugyanis 300 millió eurót kíván fordítani egy új elektromos busz-platform kifejlesztésére. Ez várhatóan „teljesen integrált akkumulátorokkal, nagyobb hatótávval, illetve nagyobb utaskapacitással fog rendelkezni”.