Full álcával közlekedő buszt kaptak lencsevégre Svédországban. Azonban nem egy svéd vállalat, hanem a holland VDL újdonságáról lehet szó – adta hírül Vision-mobility.de. A médium szerint az új, 12,9 méter hosszú FHD 129-es várhatóan még belső égésű motorral fog piacra kerülni, de később akkumulátor-technológiás és üzemanyag-cellás változatok is gyártásba kerülhetnek.
Az újdonságot Lappföldön, Svédország északi részén, Arjeplog városában kapták le. A VDL azért választotta ezt a helyszínt, mert ideális a téli körülmények közötti tesztelésre. Ezután azonban még hátra lehet egy forró éghajlattal rendelkező országban történő próbafutás is. Bár az álca nem sokat mutat meg, de azért az látható, hogy a karosszéria formája változatlan.
A dizájn tekintetében viszont annyi változás van, hogy a korábbi extravagáns megjelenést letisztultabb, elegánsabb külső váltja fel. Minderre az elülső fényszórók alakjából lehet következtetni. Megmaradt azonban a „láthatatlan” B-oszlop, amely vizuálisan eltűnik az oldalsó ablaksorokban. Nemcsak homlokfalat, hanem hátfalat is átdolgozták. A dizájnváltás magában foglalja a városi autóbuszcsalád, a Citea hátsó lámpáinak adaptálását is.
Nemcsak a külső, hanem a belső is átesik némi újításon. Teljesen megújul például a műszerfal, amelyet új terveznek meg, hogy a digitális elemek ellenére a lehető legkevésbé vonja el a vezető figyelmét az útról. Várhatóan az ülések is frissülnek, a gyártó kényelmesebb és tetszetősebb ülőalkalmatosságokat ígér.
Az újdonság hajtásáról elmondható, hogy a VDL továbbra is a DAF motorjaira és a ZF automataváltókra támaszkodik. Az alternatív hajtású változatok viszont akár már jövőre megjelenhetnek a kínálatban. Az új FHD 129 várhatóan 2024 negyedik negyedévében kerül piacra.
A típus gyökerei egészen a Bova 1982-ben bemutatott Futurához vezethetők vissza. Akkor a típus a lekerekített, „hajóorr” szerű homlokfallal emelkedett ki a távolsági buszok szegmenséből. Azóta több generációt és faceliftet megért.