Bizarr lehet, amikor az ember vonatkürtöt hall a távolból, de mozdony helyett egy csőrös teherautó tűnik fel a síneken. Az egyik ilyen jelenetet az Egyesült Államokban, a Delaware államban található McDonough városkában örökítették meg. A fehér Peterbilt öt tehervagont húzott magával, és az egyiken még egy CAT munkagép is csücsült.

Az első ilyen jellegű tesztfutásra körülbelül 12 évvel ezelőtt került sor. Akkor még csak egy tehervagonnal próbálták. Később nagyobb terhet bíztak rá. A videóban szereplő példány a Brandt Companyé, de az Egyesült Államokban több ilyen teherautó is megtalálható, ami egy különleges együttműködésnek köszönhető.

A speciális, mozdonyként funkcionáló Peterbiltek megálmodása Rick Cormanhoz köthető, aki 2013-ban egy súlyos betegségben elhunyt. Ő elsősorban a Peterbilt 567-esből készített olyan változatokat, amelyek alkalmasak voltak a kiegészítő kerekek révén a síneken való közlekedésre. Ezeket a teherautókat általában egy rakodódaruval is ellátták, ami segítette a tehervagonok feltöltését akár terménnyel, akár építési törmelékkel, vagy szénnel.

Mozdonyként használják ezeket a teherautókat 1

Corman szorosan együttműködött a Peterbilt mérnökeivel, ami további speciális teherautókat eredményezett. Az ő javaslatára a mozdonyként funkcionáló teherautóknál acélból készült hidraulikatartályt alumíniumra cserélték, ami fontos szerepet töltött be a súlycsökkentésben.

Idővel pedig olyan további módosításokat eszközöltek ezeknél a teherautóknál, mint például a vázkeret nyomtávhoz történő igazítása. Valamint a kiegészítő vaskerekeket az első tengely környékéről a vezetőfülke és a hátsó tengelyek közé helyezték át, ami így jóval nagyobb stabilitást nyújt. Ez a megoldás lehetővé tette a plató meghosszabbítását, valamint egy negyedik tengely beépítését is.

A 365-ös és 367-es modelleket pedig forgatható lerakodófülkével is felszerelték, amelynek köszönhetően a jármű végig a síneken maradhatott, a rakomány pedig a szerelvény bármelyik oldalára lerakodható volt.

A sínen közlekedő teherautókra Európában is akad példa, de az öreg kontinensen leginkább a pályakarbantartó és felsővezeték-szervizkocsiként találkozhat ilyenekkel az ember. Persze azért az öreg kontinensen is van precedens arra, hogy egy-egy nehézkategóriás teherautót beállítanak a tehervagonok húzására, ha fel vannak szerelve kiegészítő kerekekkel.