Miskolcon 10 darab BYD K9UD LF típusú autóbusz közlekedik. Ez a flotta április 21-én átlépte az egymillió kilométeres futásteljesítményt. Ebből az alkalomból a MVK Zrt. közzétette az üzemeltetéssel kapcsolatos tapasztalatokat.

A vállalat alapvetően olyan viszonylatokon közlekedteti ezeket az autóbuszokat, ahol a napi futásteljesítmény nem haladja meg a 240-250 kilométert, így elegendő az egyszeri, éjszakai akkumulátor töltés. Az egymillió kilométeres futásteljesítmény eléréséhez az MVK  buszvezetői 57 500 üzemórában szállították az utasokat.

A társaság  szerint a vezetők kedvelik ezeket a buszokat, mivel gyorsan elsajátítható volt vezetéstechnikai szempontból, hogyan kell gazdaságosan vezetni őket. Az elektromotor tulajdonságai miatt az autóbusz jól gyorsul, akár egy elektromos személygépkocsi, menettulajdonságai a városi forgalomra teljesen megfelelnek.

Pénzt spórolnak a miskolci villanybuszok 1

Az elektromos autóbuszok villamosenergia-fogyasztása messze kedvezőbb, mint a dízelüzemű autóbuszokhoz szükséges gázolaj vagy CNG-üzemű autóbuszokhoz szükséges gáz költsége, így az MVK a környezetvédelmi előnyökön túlmenően pénzt is spórol a használatukkal. A járművek gazdaságosságát jól mutatja, hogy 90-100% közötti rendelkezésre állás mellett az alacsonyabb üzemeltetési költségeknek köszönhetően az MVK Zrt. 200 millió Ft-tal kisebb mértékben terhelte a saját, illetve a város költségvetését a járművek használatával”– jegyezte meg Demeter Péter, az MVK Zrt. vezérigazgatója. 

Hozzátette, hogy ez idáig 2734 tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátással terhelték a környezetet a miskolci e-buszok.

Az évtized végére Miskolc valamennyi dízelüzemű autóbuszt le kívánja cserélni. Éppen ezért a város a jövőben is pályázni fog elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autóbuszokra, valamint az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra beszerzésére, kialakítására, üzemeltetésére.