Ambíciózus terveket dédelget a Stellantis-csoport a hidrogéncellás furgonokkal kapcsolatban – adta hírül a Sustainabletruckvan.com. A többek között, a Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Rome stb márkákat birtokoló óriáscég a franciaországi Hordainban, valamint a lengyelországi Gliwice-ben található üzemében tervez üzemanyagcellás furgonokat gyártani. Ezek a járművek folyékony hidrogén visznek magukkal, amelyet üzemanyagcellában használnak fel. A végbemenő kémia folyamat során elektromos áram keletkezik, a melléktermék pedig víz. Az áram kis része akkumulátorba kerül, a többségét viszont az autót mozgató villanymotorban használják fel. 

Lengyelországban már idén elkezdődhet a nagyobb raktérfogattal rendelkező változatok gyártása. Észak-Amerikában pedig RAM 5500 néven jelenhetnek meg a csoport első hidrogén-üzemanyagcellás áruszállítói. A Stellantis úgy számol, hogy az évtized végére 40 százalékosra nőhet a hidrogénnel hajtott furgonok piaci részesedése Európában. Számításaik szerint a következő hat évben százezer ilyen hajtású áruszállítót tudnak majd eladni.

Felpörgetnék a hidrogénes furgonok gyártását 1

A Stellantis portfóliójában összesen nyolc darab hidrogén hajtású furgon lesz, amelyeket az elektromos változatokból fejlesztenek ki (Citroën ë-Jumpy, ë-Jumper, Fiat E-Scudo és E-Ducato, Opel Vivaro és Movano, Peugeot E-Expert és E-Boxer). Ezek egy feltöltéssel várhatóan 400-500 kilométert tudnak majd megtenni. Feltöltésükhöz pedig mindössze 5 percre lesz szükség.

A társaság szerint a hidrogéncellás furgonok esetén nem kell kompromisszumot hozni a terhelhetőség terén, vagyis ezek ugyanannyi rakományt és ugyanannyi súlyt képesek majd elcipelni, mint a dízelmotoros változatok.