A Daimler Truck egyértelmű célja, hogy vezető szerepet töltsön be a fenntartható közlekedésre való átállásban és a jövő kihívásainak kezelésében. Éppen ezért olyan vontatót mutatott be, amely egyszerre egyesíti magában az e-hajtás, valamint a 4-es számú önvezetés előnyeit. Ez azt jelenti, hogy nemcsak környezetbarát, de nem szükséges a sofőr jelenléte sem a fedélzeten, még a kritikus helyzetek esetén való beavatkozáskor sem.

Az újdonság egy szériagyártású Freightliner eCascadia alapjaira épül, amelyet a Torc autonóm vezetési szoftverével, valamint számos külső érzékelővel és kamerával láttak el.  A Torc Robotics a Daimler Truck független leányvállalata az autonóm virtuális vezetői technológiák fejlesztése terén, a vállalat tehát ezúttal „házon belüli” megoldásokhoz nyúlt. 

Az autonóm jármű, amely egyelőre még csak kutatási és fejlesztési mérnöki projektnek tekinthető, idővel skálázható platformmá fejlődhet.Vagyis nem szükséges, hogy csak és kizárólag elektromos hajtásrendszerrel készüljön.

Szériában készülhet ez az önvezető csőrös 1

Azzal, hogy a nulla károsanyag-kibocsátású és az autonóm technológiákat egy termékben egyesítjük, megoldásokat tesztelünk olyan kihívásokra, amelyekkel ügyfeleink valószínűleg a jövőben szembesülnek” – jegyezte meg John O’Leary, a Daimler Truck North America elnök-vezérigazgatója.

A két vállalat azt tervezi, hogy 2027-ben bevezeti a piacra az Egyesült Államokban az önvezető teherautókat. Az első példányok azonban várhatóan még belsőégésű erőforrással fognak rendelkezni, mivel az ügyfeleik nagy része még ilyet használ.

Az akkumulátoros-elektromos Freightliner eCascadia, amely az autonóm eCascadia technológiai demonstrátor bevált járműalapja. 2022-ben került gyártásba és már 55 flottában található meg. Hajtásáról a Detroit ePowertrain fejlesztése gondoskodik. A modell egy feltöltéssel 250, 355 vagy 370 kilométer tud megtenni. Akkumulátorainak feltöltése mindössze 90 perc alatt elérhet.