Az egykori Szovjetunióban a ’70-es évek közepén indult el a Minszki Teherautógyárban (MAZ) egy brutális off-road teherautó fejlesztése. A 7410-es egy olyan vontató volt, amely meglehetősen nagy össztömegre volt hitelesítve. Korántsem a hétköznapi, sokkal inkább a katonai célú feladatok teljesítésére szánták.
A hidegháború korszakában szükség volt egy 8×8-as kerékképletű, amolyan „mindent elvivős” monstrumra. Az alváza a MAZ-7911-es Oplottól származott, fülkéje viszont jóval magasabban volt. V12-es motorja a kabin alatt duruzsolt, a legénységi fülke mögé pedig akár egy nagyobb generátor is beszerelhető volt amolyan mellékhajtásként. Maga a vontató 10,38 méter hosszú és 3,1 méter magas volt. Pótkocsival együtt pedig a szerelvény hosszúsága elérte a 21,4 métert.
A monstrum akár 90 tonnányi össztömeggel is elboldogult, vagyis akár 52 tonnás tartályos félpótkocsik vontatására is alkalmas volt. Dízelgenerátorral szerelve viszont kevesebb, körülbelül 42 tonnás pótkocsi vontatása volt megoldható vele. Többféle variáns készült belőle, de az egyik leglátványosabb kiadás a MAZ-74103-as volt, amelyet kerozin szállítására terveztek. A ’80-as években mindössze 10 darab készült belőle és vagy 60 ezer literes ChMZAP-8685 típusú, vagy 90 ezer literes ATZ-90-8685 típusú tartályos félpótkocsikkal szerelték.
A rendkívüli tömeg miatt a monstrum mindössze 40 kilométer/órás sebességgel tudott közlekedni, de mivel a repülőtereken használták, így nem is volt indokolt az ennél nagyobb tempó. Hajtásáról 525 lóerős, 2150 Nm nyomatékú, D12A-525 típusú dízelmotor gondoskodott, amely egyáltalán nem volt kis étvágyú, ezért a modellt 770 literes gázolajtartállyal látták el. Ez 650 kilométeres hatótávot tett lehetővé 65 km/órás sebesség mellett (pótkocsi nélkül).
Érdekessége, hogy bár úgy néz ki, mint ami rendelkezik ballisztikus védelemmel, ennek ellenére a teherautó nem volt páncélozott. A modell tankszállítóként is megállta a helyét, de igazán látványos képet akkor festett, amikor egyszerre két tartályos pótkocsit húzott. 1992-ben leállították őket, azóta már egy sincs használatban.