Senkit sem büntettek meg május 14-én amiatt, hogy érvényes jegy vagy bérlet nélkül utazott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatain – természetesen ez nem jelenti azt, hogy a közlekedési társaság ellenőrei ne találkoztak volna egyetlen bliccelővel sem.

Bírságolás helyett azonban a bliccelés ellen folytatott kampányra helyezték a hangsúlyt. „Közös érdekünk és a közlekedési kultúra része az, hogy mindenki fizessen a közösségi közlekedésért” – ezt az üzenetet próbálták tudatosítani a jegyellenőrök, akik I love BKK feliratú matricával kedveskedtek az utasoknak.

A keddi nap folyamán a BKK munkatársai összesen 71 121 utast ellenőriztek, közülük 3225-en blicceltek, viszont a velük folytatott beszélgetések ezúttal nem pótdíjazással zárultak. Ezen a napon a szokásostól eltérő módon vizsgálták a jegyek, bérlétek meglétét és érvényességét: a jegyellenőrök és az utaskoordinátorok a metróbejáratok helyett a metrókocsikban bukkantak fel.

Hagyták futni a bliccelőket a BKK-ellenőrök 1

Csekk helyett ajándék – de csak egy napig. A BKK célja az, hogy minden utas fizessen a tömegközlekedésért. (Fotó: Nyirő Simon/BKK)

A BKK szerdai közleménye a vállalat legfrissebb, ezer fő megkérdezésével készített ügyfél-elégedettségi felmérésének eredményeit is idézte. Mint kiderült, a tömegközlekedők 91 százaléka – saját bevallása szerint – érvényes jeggyel vagy bérlettel utazik a BKK járatain, míg tízből heten úgy gondolják, hogy a közösségi közlekedés ára arányos a szolgáltatás minőségével.

Még ha minimálisan, de az elmúlt évekhez képest nőtt a szabályosan utazók aránya. A maradék 9 százalék túlnyomó többségét a legfiatalabbak, vagyis a 18-29, valamint a 40-49 évesek alkotják.