Szinte hihetetlen, de már legalább négy év telt el azóta, hogy az MAN bemutatta a megújult TGX vontatóját. Az aerodinamikai fejlesztések mellett a modell egyik legfontosabb újdonsága volt az újragondolt műszerfal. A bajor gyártó buszai nemrég minimális technikai frissítéseket kaptak amelynek során egy-két TGX-ből származó fejlesztést is megkaptak.

Valamennyi MAN, illetve Neoplan buszt érintő változás, hogy immáron teljesen digitálissá vált a kormánykerék mögött lévő műszeregység. Emellett megjelent a hagyományos visszapillantó tükröket helyettesítő külső kamerarendszer (MAN OptiView), az új multifunkciós kormánykerék, de megújult a multimédia és infotainment rendszer is.

Teherautós fejlesztések kerültek ezekbe a buszokba 1

Egyes MAN helyközi típusoknál, illetve turistabuszoknál (Lion’s Coach, Neoplan Tourliner és Skyliner) megjelenik a multimédia rendszer könnyebb kezelését szolgáló forgótárcsás kapcsoló (SmartSelect).

Nemcsak a műszerfal újult meg, hanem frissült az ADAS-rendszerek kínálata is. Az új vezetéstámogató rendszerek között említhetjük a bekanyarodás segítő asszisztenst (Turn Assist), a sávváltást segítő asszisztenst (LCS), az aktív sávtartó rendszert, a torlódássegítő asszisztenst (TJA), valamint az alkoholszondás indításgátló előkészítést. Mindemellett az automatikus világításkapcsolás és távfénykapcsolás is elérhető. 

Teherautós fejlesztések kerültek ezekbe a buszokba 2

Az idei modellévtől kezdődően valamennyi MAN és Neoplan márkájú autóbusz új légrugós felfüggesztési rendszert (VACS) kapnak. Ez gyorsabb szintezést, fokozatmentesen szabályozható térdeplést és szintezést jelent, de az abroncsok kirugózásának automatikus kiegyenlítése is gyorsabbá válik. A háromtengelyes járműveknél továbbá lehetővé válik a tengelyenkénti szintszabályozás, valamint az aerodinamikus menetszintezés beállítása ( ami lényegében süllyesztést jelent) 70 km/órás tempó felett.

Ugyancsak fontos újítás az új elektronikus fékrendszer is, amely jelentős mértékben javítja a vezérlés pontosságát és reagálóképességét. Az EBS9 egyik fontos eleme az elektronikus rögzítőfék, amely induláskor automatikusan kiold, a gyújtás levételekor pedig automatikusan rögzíti a járművet.

Teherautós fejlesztések kerültek ezekbe a buszokba 3

Szintén a 2024-es modellévtől rendelhető a 12 fokozatú MAN TipMatic automatizált sebességváltóval szerelt buszokhoz az EfficientCruise 3 domborzathoz igazodó hajtásvezérlés. Az új program még jobb előrelátással veszi számításba a jármű előtti három kilométeres útszakasz domborzati viszonyait, még több útvonalat ismer a térképadatbázisa, és most már olyan infrastrukturális tényezőket is figyelembe vesz, mint a balesetek, kihajtók vagy körforgalmak.