Megújul a Renault Trucks T, T-High, C, valamint  K modellcsaládja a jobb ergonómia, valamint a magasabb fokú vezetésbiztonság érdekében. Fontos változás a távolsági áruszállításra, a disztribúciós feladatokra, valamint az építőipari feladatokra fejlesztett járművek esetében, hogy a 2024-es modellévtől kezdődően teljesen digitálissá válik a kormánykerék mögött található műszeregység.

Mindez azt jelenti, hogy az analóg sebesség, illetve fordulatszámmérő helyét egy olyan kijelző veszi át, amely minden, vezetéssel kapcsolatos információt meg tud jeleníteni a sofőr számára. Ezen a kijelzőn látható az aktuális sebesség, a fordulatszámmérő, az üzemanyagszint, a hőmérséklet-szabályozás, a csatlakoztatott telefonnal kapcsolatos adatok, valamint a rádióra vonatkozó információk.  

Sebességtartó automatika

A digitális műszeregység megjelenésével a sebességtartó automatika (Cruise Control) kezelése is megváltozott. Ilyen változás például, hogy az eco vezetéssel kapcsolatos szinteket már nem jeleníti meg a jármű, helyette a felszereltségi szinttől függően a sebességre és a sebességtúllépésre vonatkozó utasítások érhetők el a gépjárművezető számára.

A sebességtartó automatika elsőbbséget élvez minden más rendszerrel szemben. Például, ha 60 km/órás sebességgel halad a jármű a retarder aktiválásakor, de ezzel egyidejűleg 80 km/órás tempó van megadva a sebességtartó automatikának, akkor a jármű automatikusan kioldja a retardert, és a beállított sebességre gyorsul. Az adaptív sebességtartó automatika pedig szükség esetén képes aktiválni a jármű fékeit. Sőt, akár teljesen meg is állíthatja a járművet, ha a forgalmi helyzet indokolja.

Megújult a Renault teherautók műszerfala 1

Biztonságos vezetés

A nagyobb biztonság érdekében, valamint a GSR (Global Safety Regulation) előírásokkal összhangban modern vezetéstámogató rendszerekkel szerelték fel a Renault Trucks nehézkategóriás járműveit. Ezek közé tartozik az éberségfigyelő, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a táblafelismerő, az automatikus vészfékezőrendszer, valamint a ráfutásosütközés-elkerülő asszisztens.

A Renault Trucks egyes vezetéstámogató rendszereket tovább tökéletesített a biztonságos közlekedés érdekében. Ezek közé tartozik a visszagurulás-gátló, amelynek feladata, hogy megakadályozza emelkedőn vagy lejtőn való elinduláskor a tehergépkocsi hátrafelé vagy előrefelé történő gurulását. Működés közben a rendszer addig behúzva tartja a fékeket, amíg a sofőr le nem nyomja a gázpedált. Így, a fékek mozdulatlan helyzetben tartják a járművet.  A  funkció az út típusától függetlenül aktív, de szükség esetén kikapcsolható.

Testreszabás egy gombnyomásra

Bizonyos vezetéstámogató rendszerek paramétereit a gépjárművezető testre szabhatja, az ehhez szükség menü előhívására külön gomb áll rendelkezésre a műszerfalon. Fontos változás továbbá, hogy a szélvédőoszlopokra LED-es figyelmeztető lámpák kerültek, amelyek például akkor lépnek működésbe, ha a sofőr olyankor kísérel meg sávot váltani, amikor valamilyen jármű tartózkodik a holttérben.

Annak érdekében, hogy jelentős mértékben csökkentsék a vezető holtterét, egy oldalsó kamerát szereltek fel az utasoldali tükör alsó sarkába. Ez az utasoldali irányjelző aktiválásával automatikusan bekapcsol és az általa küldött kép megjelenik a multimédia-rendszer kijelzőjén.

A T, T-High, C és K modellcsalád műszerfala tehát több szempontból módosul ettől az évtől kezdve, de ezek a fejlesztések teljes mértékben lekövetik a technológiai változásokat. Minden szempontból a sofőr munkavégzését és a biztonságosabb vezetés megvalósulását támogatják.