11 évvel azután, hogy a BYD megjelent az Egyesült Királyságban, vadonatúj emeletes buszt leplezett le. Az újdonságot kifejezetten a londoni utasszállításra tervezték és nem meglepő módon emeletes. Érdekesség, hogy a BD11-es a kínai gyártó legújabb alvázát használja.
Az új e-Platform 3.0 elsősorban abban jelent előrelépést technikai szempontból, hogy jóval nagyobb akkukapacitással rendelkezik. Illetve szükség esetén gyorsabban cserélhetők az energiatároló eszközök, amik a két tengely között helyezkednek el. A Londonban bemutatott BD11-esben 537 kWh kapacitású (nettó 457 kWh) lítium-vasfoszfát akkumulátor-csomag található. Ez már nem tartalmaz kobaltot és mérgező fémeket, és több töltési és kisütési ciklust is kibír, ami segít meghosszabbítani az élettartamát. A busz feltöltéssel 600-640 kilométert képes megtenni, ami kifejezetten jónak mondható ahhoz képest, hogy a londoni buszok többsége naponta csak 160-300 kilométert tesz meg.
Töltése akár 500 kW-os teljesítménnyel is elvégezhető a pantográfos töltővel, a gyártó honlapján szereplő adatok szerint. Ez a leggyorsabb a megoldás amit a BYD jelenleg kínálni tud a modell esetében, de ez is legalább két órát vesz igénybe.
A 10,9 méter hosszú és 4,3 méter magas autóbusz összesen 90 utas szállítására alkalmas. Nagy utaskapacitása mellett további előnye, hogy mindössze 8 méteres fordulókörrel rendelkezik az Autocar cikke szerit. Hajtásáról két darab, egyenként 150 kW teljesítményű, egyenként 202 lóerős kerékagymotor gondoskodik.
A Go Ahead London 100 darabot tervez vásárolni ebből a típusból és az Autocar értesülései szerint százezer fonttal lehet olcsóbb a brit piacon elérhető versenytársaknál, mivel darabját 400 ezer fontért, vagyis 182 millió forintért vehetné meg a brit főváros. Erre állítólag már a londoni polgármester, Sadiq Khan is áldását adta, ami azért érdekes, mert korábban a BYD a helyi ADL-lel közösen szállított emeletes elektromos buszokat.
A BYD BD11-eshez nagy reményeket fűz a cég brit képviselője. Frank Thorpe, a BYD UK ügyvezető igazgatója egyenesen azt mondta, hogy bízik benne, hogy a már 13 éves „Boriszmastereket”, azaz Wrightbus New Routemastereket is le lehet cserélni ezzel a típussal. Az Egyesült Királyság fontos piacnak számít a kínai gyártó számára, eddig ugyanis már 1800 darab autóbuszt értékesítettek azon a piacon.