Tavaly nyáron kategóriacsúcsot döntött a Ford SuperVan 4.2 a Pikes Peak-i hegyi felfutón: az elektromos furgon 8 perc 47,7 másodperc alatt ért fel a csúcsra az Open géposztályban.
Idén ismét elektromos haszonjármű adja a versenyautó alapját, de most nem az európai, hanem az észak-amerikai részleg felelős a programért.
A Ford villanymotoros pick-upjára, az F-150 Lightning modellre épülő SuperTruck műszaki paraméterei egyelőre nem nyilvánosak, kivéve kettőt. A szemmel láthatóan extrém aerodinamikai csomag „241 km/óra sebességnél 2670 kg leszorítóerőt termel” – legalább ekkora sebességre képes lesz tehát a kísérleti jármű, miközben a szériamodell megengedett legnagyobb hasznos terhelhetőségének (869 kg a nagy kapacitású akkumulátor esetén) több mint háromszorosa préseli az aszfaltba.
És hogy mi értelme van egy elektromos platóssal versenyezni? Nos, a mérnökök reményei szerint az itt szerzett tapasztalatok segítenek majd tovább optimalizálni a szériagyártású villanyautók vezérlőszoftvereit, illetve a nagyfeszültségű akkumulátor kémiai összetételét.
Nem ez az első eset, hogy kísérleti versenyautót épít elektromos pick-upjából a Ford: a cég januárban mutatta be a terepre optimalizált F-150 Lightning Switchgear erő-pick-upot.