Ezúttal öt autóbusz-típus versenyez a címért, és most már szinte előre borítékolható, hogy a győztes modell nem hagyományos hajtáslánccal fog rendelkezni. Az elismerésre ugyanis három akkumulátor-elektromos, egy üzemanyagcellás, valamint egy hatótávnövelővel ellátott akkumulátor-elektromos busz pályázik.
A résztvevők között megtalálható három szóló kivitelű busz, így az MAN Truck&Bus újdonsága, a Lion’s City 12 E LE, a VDL új aerodinamikus autóbusza, a New Citea, valamint a hatótávnövelővel ellátott Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell. A csuklós városi buszokat pedig egy padlóba épített akkumulátorokkal és mindössze 14,9 tonnás önsúllyal rendelkező Ebusco 3.0-s modell, illetve egy Solaris Urbino 18 Hydrogen típus képviseli. Azért ezekre az autóbuszokra esett a választás, mert az utóbbi időszakban ezeket övezte a legerőteljesebb érdeklődés a megrendelők részéről az alternatív hajtású buszok szempontjából.
A próbafutásokat a 24 különböző országból érkező nemzetközi zsűri (International Bus & Coach) hajtotta végre az autóbuszokkal a Prágától másfél órányira található Kladno városában. A Bus Euro Test az első napon hagyományosan gyorsulási és fékezési tesztekkel kezdődik. A második és harmadik napon leginkább hosszabb tesztelésekre, valamint a technikai jellemzők jobb megismerésére kerül sor.
A tesztben részt vevő autóbuszokat általában a valós városi felhasználáshoz legjobban hasonlító tesztútvonalakon teszik próbára annak érdekében, hogy a próbafutások minél életszerűbbek legyenek. Ennek kialakításában az Arriva cseh leányvállalata volt a szervezők segítségére. Ennek ellenére a szervezők szerint a Bus Euro Test nem nevezhető összehasonlító tesztnek, mivel nem is ez a kezdeményezés célja.
A 2025-ös Év Autóbuszát a szeptemberi IAA haszonjármű-kiállításon fogják bejelenteni.