Európa-szerte reneszánszukat élik a trolifejlesztések, Budapesten is nagy bővítést terveznek – áll a BKK közleményében. 2019 és 2024 között a trolihálózat több mint 17 kilométerrel bővült a fővárosban, 2026-ig további 37 kilométerrel terveznek. Kőbányán, Óbudán és Zuglóban is szeretnék bővíteni a trolihálózatot.
A BKK megbízásából a Budapesti Műszaki Egyetem által két évvel ezelőtt készült tanulmány szerint a körülbelül 1100 fővárosi dízelüzemű autóbuszból 350 esetben a troli az elektrifikáció leghatékonyabb és leggazdaságosabb módja.
Négy vonalcsoportban kezdődhet majd meg a trolihálózat kiterjesztése: a Pongrácz úti vonalcsoporton, a Kőbányai út-Pacsirtamező utcai tengelyen, a Thököly út-Rákóczi út tengelyen, valamint a Fogarasi út vonalcsoporton. A 2025-ig megvalósuló fejlesztések között szerepel a közvetlen kapcsolat Kőbánya és Angyalföld között a 75-ös troli meghosszabbításával, Alsórákos térsége közvetlen metrókapcsolatot kap majd a 81-es troli meghosszabbításával, valamint új kapcsolat jön létre a belváros és Zugló között az állatkerti delta megépítésével, a 82-es troli meghosszabbításával.
A tervek szerint 2026 végig megvalósul a Kőbányai út elektrifikációja, a Kőbányai úton meghosszabbodik a 72-es trolibusz vonala Kőbánya-alsóig. Továbbá felsővezetékek építését tervezik a Pongrácz úton, a Kassai tér térségében, valamint a Diószegi Sámuel-Elnök utcát érintően. A BKK tervei szerint 2027 végére a trolihálózatba kapcsolnák Óbudát, Alsórákost, valamint Óhegyet és Újhegyet.
A társaság az év elején feltételes, nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárást indított legfeljebb 160 trolibusz beszerzésére. Júliusban lesz az első körös árajánlat-benyújtás, a részvételi szakaszra négyen jelentkeztek: az Ikarus, a Skoda, a Solaris és a Bozankaya.