A Touring már hosszú ideje jelen van az európai távolsági buszok piacán, de egészen mostanáig csak dízel hajtáslánccal volt kapható. A típus idehaza is ismert, korábban a néhai Borsod Volán vásárolt ilyen autóbuszokat.
A modell ezentúl megújuló energiaforrásokból származó cseppfolyósított biogázzal (LBG), vagy cseppfolyósított földgázzal (LNG) egyaránt üzemeltethető lesz. Mindez a vadonatúj gázmotornak köszönhető. Az újdonság mozgatásáról 13 literes, 410 lóerős, 2000 Nm-res nyomatékkal rendelkező erőforrás gondoskodik. A sztenderd tank mérettel az autóbusz akár ezer kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel.
A Touring LBG/LNG ökológiai lábnyoma jóval alacsonyabb, mint a dízel buszoké, ugyanis 90 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsájt ki a dízelbuszokhoz képest. Használata tehát előnyösebb a környezetvédelem szempontjából.
„A gázüzemű Touring a dízelüzemű buszokkal és távolsági buszokkal egyenértékű teljesítményt, nyomatékot és hatótávot biztosít, miközben alacsonyabb zajszintet és kedvezőbb működési költségeket nyújt” – jegyezte meg Carl-Johan Lööf, a Scania személyszállítási megoldásokért felelős részlegének vezetője.
Bár a biogázt sűrített formában már régóta használják városi és elővárosi buszokhoz, csak az utóbbi néhány évben tette lehetővé a technológai fejlődés gáz lehűtését energiasűrű folyadékká (LBG/LNG).
Nem ez az első gázüzemű távolsági busza a Scaniának. 2022-es Busworldon már bemutatott egy LNG-vel hajtott turistabuszt, de az i6S Efficient a spanyol karosszálóval, az Irizarral közösen fejlesztett kiadás volt, de immáron a Beulas emeletes busza is elérhető már Scania LNG/LNG üzemű gázmotorral.
A Touring 2009-ben mutatkozott be. A Scania a kínai Higerrel közösen fejlesztette ki ezt a típust. Az első változatok még Euro V károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő dízelmotorokkal kerültek forgalomba.