A Volvo 2019-ben kezdett bele az elektromos teherautók gyártásába. Azóta több mint 3500 darabot szállítottak le, amelyek hat kontinens 45 országában róják az utakat. Érdekes adalék, hogy az említett mennyiségből 1977 darabot, tehát az összdarabszám több mint felét tavaly adták át, amely 256%-os növekedést jelent a márka számára ebben a kategóriában.
Ennél is beszédesebb azonban, hogy ez az elektromos flotta milyen futásteljesítményt hozott össze az elmúlt öt évben. A gyártó tájékoztatása szerint több mint 80 millió kilométert tettek meg összesen, ami legalább kétezer fuvarnak felel meg. Az ily módon elért károsanyagkibocsátás-csökkentés is figyelemre méltó, hiszen 68 ezer tonnányi lokális szén-dioxid-kibocsátástól kímélték meg a bolygót. Ha ezek dízel változatok lettek volna, akkor legalább 25 millió liternyi gázolajat használtak volna el („keréktől kerékig” számítási elv alapján).
Örömmel látom, hogy a szállítmányozással foglalkozó vállalatok hogyan használják ki az elektromos teherautók előnyeit a mindennapi tevékenységük során. A közlekedési ágazat a globális szén-dioxid-kibocsátás 7%-át teszi ki, és az akkumulátoros elektromos teherautók fontos eszközei a karbonlábnyom csökkentésének. Sok korai felhasználónak köszönhetően már most látjuk a technológiában rejlő hatalmas lehetőségeket” – mondta Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.
Fontos megjegyezni, hogy a CO2-kibocsátás csökkentésére égető szükség lenne. Ez ugyanis a 2020-as megtorpanás óta újra csúcsokat dönt és tavaly elérte a rekordnak számító évi 37,55 milliárd tonnát globálisan. (1946-ban mindez csak 4,26 milliárd tonna volt éves szinten.)
Milyen hatása van a szén-dioxid-kibocsátásnak?
Az üvegházhatású gázok, mint például a szén-dioxid, megtartják a napból érkező hőt a Föld légkörében, ami növeli a hőmérsékletet. Ez az ún. üvegházhatás erősödése a globális klímaváltozást eredményezi. A klímaváltozás számos negatív hatással jár, mint például az átlaghőmérséklet emelkedése, a tengerszint emelkedése, az időjárási szélsőségek gyakoribb előfordulása és az élőhelyek pusztulása.
Forrás: mernokkapu.hu
A Volvo Trucknak immáron a teljes gyártmánypalettája elérhető elektromos verzióban. Vagyis az FL az FE, az FM, az FMX és az FH/FH Aero, továbbá a tengerentúli piacra gyártott VNR vontató is készül e-hajtáslánccal. Ezek közül a legkeresettebb a Volvo FH, amelyet a közelmúltban választottak ki a rangos Nemzetközi Év Teherautója 2024-es díjra.