A BYD teljes erővel támad az európai piacon, szinte minden kategóriában villantanak valamit. Legújabb almárkájukkal egyenesen a Ferrari-, Lamborghini-, Lotus-, Mclaren-vásárlók érdeklődését szeretnék felkelteni. Vagy pontosabban azokét, akik ilyen megjelenést és teljesítményt szeretnének olcsóbban, kínai módra.
Ezt a célt a Yangwang – melynek neve szó szerint azt jelenti: nézz fel – luxusmárkával akarják elérni. Kínálatukban jelenleg két modell van: a U8 plug-in hibrid SUV és a U9 szupersportautó. A U9 négy villanymotorjából közel 1300 lóerőt termel, amihez 80 kWh-s BYD Blade lítium-vas-foszfát akkumulátor adja az energiát. A gyári adatok szerint 0-100 km/órás sprintje 2,36 másodperc, negyedmérföldes ideje 9,78 másodperc, végsebessége pedig 309 km/óra A kínai, európainál megengedőbb CLTC mérési ciklus szerint hatótávolsága 450 km.
A U9 igazán gyorsnak tűnik a Nürburgringen. A CarSpyMedia által közzétett videón látható, ahogy a tesztpilóták keményen próbára teszik a technikát. A kanyarokból kigyorsítva szinte kilő az összkerékhajtású autó, a hosszú egyenesek végén pedig vörösen izzó féktárcsákkal lassít az élesebb kanyarok előtt.
A nagyjából 87 millió forintnak megfelelő összegért kapható Yangwang U9 800 voltos architektúrára épül, és akár 500 kW-os töltést is támogat. Ráadásul egyszerre két töltővel is tölthető. A BYD állítása szerint 30%-ról 80%-ra mindössze 10 perc ez a mutatvány.
És mielőtt bárki Lamborghini-koppintásnak bélyegezné, érdemes tudni, hogy a U9-et Wolfgang Egger tervezte, aki korábban az Alfa Romeo, az Audi és a Lamborghini designfőnöke volt, és olyan autó fűződik a nevéhez, mint az Alfa 8C Competizione. Tehát ez nem koppintás, itt egy elismert dizájner adta nevét a formához.
Már csak az a kérdés, hogy a lenyűgöző számok és az európai sportmárkákra emlékeztető forma elég csábítóak lesznek-e ahhoz, hogy valaki közel 90 milliót adjon ki egy Yangwang nevű gépért? Az idő majd eldönti, de eljátszva a gondolattal kérjük a kedves olvasókat, szavazzanak a kérdésről!
Persze lehet, hogy sokan nem az európai sportautókhoz képest féláron kínált teljesítmény és dinamika miatt vennék meg az autót, sokkal inkább azért, mert az képes táncolni és három keréken is közlekedni. Nézd csak meg: