A kínai Windrose a belgiumi Zele-t választotta európai főhadiszállásának színhelyéül. A cég a Gilbert De Clercq fuvarozó cég területét vásárolta meg és első körben egy irodának és szerviznek helyet adó épületet tervez létesíteni. A vállalat hónapokon keresztül kereste az ideális gyártási helyszínt a teherautói számára az Unióban. Végül ebben is döntés született és úgy határoztak, hogy az antwerpeni kikötőben húzzák fel európai összeszerelő üzemüket.
Az új, mintegy 300 millió eurós beruházással megvalósuló létesítmény várhatóan legalább háromezer embernek ad majd munkát. Úgy számolnak, hogy 2027-ben már évi 10 ezer teherautó gyártási kapacitásával fognak rendelkezni. Az azonban egyelőre még nagy kérdés, lesz-e ekkora igény Európában, de könnyen lehet, hogy onnan más piacokat is képesek lesznek ellátni e-teherautókkal a vízi kapcsolat révén.
A vállalat mindent megtesz azért, hogy rövid idő alatt komoly piaci részesedésre tegyen szert a kontinensen. Ebben a vezető szerep a Tesla Semi hasonmásának vélt E1400-as nyerges vontató áll, amely teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkezik. Az újdonság a gyári adatok szerint 600-670 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel a 729 kWh összkapacitású LFP-akkumulátoroknak köszönhetően. Hajtásáról négy darab kerékagymotor gondoskodik, amelyek együttes teljesítménye eléri a 900 lóerőt.
Érdekesség, hogy már most azt kommunikálják vele kapcsolatban, hogy fel van készítve a megawatt-töltésre. Ez azt jelenti, hogy a cég európai partnere a töltési megoldások terén az ABB E-Mobility lehet, amely a Traton-csoporthoz tartozó MAN, illetve Scania márkákkal többször demonstrálta a megawatt-töltés lehetőségét.
A Windrose Európa mellett Új-Zéland meghódításában is tevékenykedik, utóbbi esetében éppen egy hatalmas teszttel kívánják felhívni magukra a figyelmet.