Egy-egy komolyabb tűzesetnél, vagy katasztrófa helyzetnél rengeteg tűzoltó és mentési szakember munkájára van szükség. Ilyenkor másodpercek is számíthatnak éppen ezért fontos, hogy a lehető leggyorsabban, a lehető legtöbb segítő kéz jelenjen meg a helyszínen.

Ebben lehetnek segítségre az olyan speciális autóbuszok, mint például ez a Hyundai hidrogéncellás legénységi busz, amelyet a dél-koreai gyártó adományozott Dél-Korea nemzeti tűzoltóságának.

A 11,7 méter hosszú és 3,7 méter magas újdonságot úgy tervezték meg, hogy komfortos és kényelmes legyen a tűzoltók számára. Éppen ezért a fedélzetén ebédlő asztallal ellátott társalkodó rész és minikonyha megtalálható. A szükséges felszerelések tárolására több tárolószekrény is rendelkezésre áll. Vannak olyan berendezések is, amelyek támogatják a tűzoltók helyszíni munkáját.

Speciális buszt kaptak a tűzoltók 1

Örülnek az új legénységi busznak

Ezek közé tartozik egy nagy nyomású, sűrített levegős „pisztoly”, amivel le lehet fújni a koszt, vagy a szennyeződéseket a mentési eszközökről, berendezésekről. Ugyancsak hasonló célból megtalálható a buszban egy vízágyú is, valamint egy olyan „gardrób”, ahol a speciális tűzálló ruhákat lehet tárolni.

Az autóbusz utastere teljesen légkondícionált. Emellett még a fenntarthatóságra is gondoltak, az ülések egyes részei ugyanis újrahasznosított műanyagból vannak. És, hogy teljes legyen a kép, a busz hajtásához zöld hidrogént, vagyis megújuló energiaforrásból előállított hidrogént használnak, amelyet Csedzsu-szigetén használnak.

Speciális buszt kaptak a tűzoltók 2

Egy hagyományos, polgári változat utastere.

A „Universe” névre hallgató távolsági buszban 180 kW teljesítményű üzemanyagcella dolgozik és összesen 35 kilogrammyni hidrogént képes magával vinni, mivel öt tartállyal látták el. Ez körülbelül 500 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A hidrogén tárolására szolgáló, egyenként 175 literes térfogattal rendelkező tartályokat a busz tetején, míg az üzemanyagcellákat, a 335 kW teljesítményű ZF villanymotort és a lítiumion akksit (48 kWh) a jármű farában helyezték el.

A Hyundai az utóbbi időben komoly sikereket ért el az üzemanyagcellás haszonjárművek terén. Mindez az Xcient nehézkategóriás teherautónak köszönhető, amelyet már 1o országban használnak a világon. A Hyundai üzemanyagcellás teherautók Svájcban már túl vannak a 10 millió megtett kilométeren.