„Tiszteld a tengert, hogy ne kelljen félned tőle” – jegyezte meg Patrik Söderholm, aki még halászként dolgozó nagyapjától hallotta ezt a bölcsességet. A férfi fiatal korában sok időt töltött a tengeren, volt ideje megtanulni, hogyan kell közlekedni egy hajóval a nyílt vízen. Idővel saját céget alapított Marell néven. A szó a férfi fiainak kezdőbetűiből (Marcus, Rasmus és Linus) jött össze. 

Cége – a teherautók és buszalvázak gyártásával foglalkozó – Scaniával közösen dolgozik hibrid hajtású hajók kifejlesztésén. Flottájának legfiatalabb tagja egy M17-es modell, amely egy nagy sebességű hajó, amit a svéd vállalat hibrid hajtásláncával láttak el, míg a hajótest kialakítása a Marellhez köthető. A 17,4 méter hosszú, leginkább alumíniumból gyártott járőrhajó akár 55 csomós (102 km/óra) sebességre is képes lehet.

Hajtásáról két darab, egyenként 16 literes V8-as dízelmotor gondoskodik. Mindkettő 1150 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet. A hajtáslánc részét képezi még két darab, egyenként 230 kW-os villanymotor is. Ezek zömében a négy darab, egyenként 104 kWh kapacitású akkumulátorcsomagból nyerik a működéshez szükséges áramot. A hajó akár tisztán elektromos üzemmódban is közlekedhet, ebben az esetben legfeljebb 10-12 csomóval (18,5-22 km/óra) tud haladni. Folyamatos, villanyos üzemmódban pedig 6 csomóval (11 km/óra) haladva, hat órán keresztül tud üzemelni.

Teljes terhelés esetén a hajó súlya akár a 25 tonnát is elérheti. De ez meg sem látszik rajta, mert ha „odalépnek” neki, akkor csak úgy siklik a vízen. A párba kötött dízelmotorok munkáját ugyanis a villanymotorok is támogatják. Azaz hozzátesznek a gyorsuláshoz. Éppen ezért az ilyen és ehhez hasonló hajókat általában a rendőrség és a határőrség használja. Ezeknek kétféle elvárásnak kell megfelelniük: a kikötőben alacsony sebesség mellett kell közlekedniük, nyílt vízen viszont gyorsan kell haladniuk.

Hogy hogyan teljesít a hajó különféle körülmények között, az az alábbi videóban megtekinthető: