10 darab új hidrogéncellás elektromos midibusz állhat forgalomba Bécsben. A Wiener Linien által vásárolt autóbuszok az olasz Rampinitől érkeznek és kategóriájukban úttörőnek számítanak, hiszen egyelőre csak ők kínálnak üzemanyagcellás midibuszokat. Érdekesség, hogy az újdonságok a Rampini korábban leszállított elektromos buszait fogják leváltani a 2-es és 2A vonalon. A „császárváros” korábban 2013-an és 2018-ban vásárolt villany midibuszokat ettől a gyártótól.

Ez nem jelenti azt, hogy Bécs hátat fordítana az elektromos buszoknak, ugyanis összesen 60 darab, tizenkét méter eCitarót rendeltek, amelyből idén már 30 darab forgalomba állhat. A Wiener Linien ugyanakkor a Toyota üzemanyagcelláját használó CateanoBus H2.City Gold típusú városi busztípusból is vásárolt 10 darabot.

A Rampini Hydron egy mindössze 8 méter hosszú midibusz, amely összesen 48 fő szállítására alkalmas. Az újdonság még 2022-ben mutatkozott be és ez volt Európa első hidrogéncellás autóbusza. A jármű mozgatásáról 312 lóerős (230 kW) teljesítményű villanymotor gondoskodik, amely a 170 kWh kapacitású akkumulátor-csomagból veszi a működéshez szükséges energiát. A hidrogéncellák egyfajta hatótávnövelőként funkcionálnak, vagyis menet közben termelnek energiát, amit aztán az akkumulátor-csomag eltárol egy ideig.

Az új Rampini buszokat várhatóan zöld hidrogénnel fogják üzemeltetni, amit Bécsben állítanak elő. Mindez azt jelenti, hogy környezetbarát módon előállított üzemanyaggal fogják őket hajtani. A 10 darabos flotta beszerzése több mint 12 millió euróba kerül, vagyis egy busz kicsivel több mint egymillió euróba fáj.