A japán autóipar az ülésrendszerek újragondolásának a mestere – a teljesség igénye nélkül említhetjük a Honda mágikus üléseit, a Mazda5 karakuri rendszerét, vagy a Toyota Century lábtámasszá alakítható első utastámláját. Most a Nissan is beállt a sorba, méghozzá jó előre: a MyRoom kempingbuszban alkalmazott ülésrendszer önmagában is megér egy cikket, hát még az autóval együtt.

Ennek az ülésnek mindkét oldalán ülhetsz 1

A Nissan Caravan kisbuszra épülő MyRoom valójában csak fenntartásokkal nevezhető kempingbusznak, hiszen sem konyha, sem vizesblokk nincs benne. Van viszont ágy, rögtön kétféle konfigurációban, a fent említett speciális ülésrendszer, valamint egy nem kevésbé innovatív asztalrendszer – és mindet rendkívül otthonos, barátságos szín- és anyaghasználat mellett.

Ennek az ülésnek mindkét oldalán ülhetsz 65

A többször belengetett ülésrendszer a második üléspad 50:50 osztású, kétszemélyes változata. Amitől különleges, hogy az ülésváznak mindkét oldalán találunk kárpitozást – az egyiken keményebbet, a másikon puhábbat.

Ennek az ülésnek mindkét oldalán ülhetsz 66

Utazás közben az előbbi biztosít menetirány szerinti, biztonságos, a testet jól megtámasztó elhelyezkedést, ha viszont megérkeztünk a kempingbe, elég az ülőlapot fel-, a háttámlát pedig ledönteni, hogy hátrafelé néző, pihe-puha kanapét kapjunk.

Ennek az ülésnek mindkét oldalán ülhetsz 67

Ilyenkor egy, a belső tér teljes szélességében húzódó pult szolgál asztalként. Ezt két vájatban előre és hátra tologathatjuk, és négy pozícióban rögzíthetjük is; a megoldás legalább annyira ötletes, bár megvalósítása egyszerűbb és olcsóbb, mint az ülésrendszer.

Ennek az ülésnek mindkét oldalán ülhetsz 68

A harmadik trükk opciós: leghátul ugyanis kétféle ülőhelyrendszert kaphatunk. Az egyiknél két darab kettéhajtott párnázatból hajtogathatunk futonkanapét, ami a csiki-csuki második sori ülésekkel együtt alkot fekvőhelyet.

Ennek az ülésnek mindkét oldalán ülhetsz 69
Ennek az ülésnek mindkét oldalán ülhetsz 70

A másiknál van egy keskeny ülőpad, és egy, annak a peremére lehajtható, méretes párnás panel. Ez használaton kívül az oldalfalra simul, mozgatását csillapítóelemek teszik kényelmessé és biztonságossá.

Ennek az ülésnek mindkét oldalán ülhetsz 71
Ennek az ülésnek mindkét oldalán ülhetsz 72

A végére hagytunk még egy geget: a Nissan MyRoom, amely tavaly csak gazdagon felszerelt, bevezető kiadásban volt elérhető, most viszont megfizethetőbb, fapadosabb verzióban is megvehetik a Nissan japán ügyfelei, egy lítiumion-akkumulátoros áramtároló egységgel is megrendelhető.

Ennek az ülésnek mindkét oldalán ülhetsz 73

Ezt a rendszert kiöregedett Nissan Leaf modellekből kiszerelt akkumulátorcsomagokból állítják össze, tehát nemcsak rettentő praktikus, ha álló helyzetben is szeretnénk telefont tölteni, lámpát égetni, filmet nézni (a fenti képek némelyikén látható, hogy a hátsó ajtóba akár vetítővásznat is rendelhetünk!), de a körforgásos gazdasághoz, a fenntarthatósághoz is hozzájárul.