A Cummins bejelentette, hogy a szeptember 17-22. között zajló hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon bemutatja legújabb, Euro VII-szabványát teljesítő erőforrását. Az új szabályozás 2025 júliusában lép életbe, így a beszállítóinak elérkezett az idő, hogy kiterítsék a kártyáikat. A Cummins, amely tavaly giga bírságot kapott, szinte az elsők között mutathatja be újdonságát, amelyet minden bizonnyal a jövő teherautóiba és autóbuszaiba fognak beépíteni.
„Arra összpontosítunk, hogy olyan iparági vezető megoldásokat kínáljunk, amelyek csökkentik a kipufogógázok és üvegházhatású gázok kibocsátását, miközben megfelelő teljesítményt, megbízhatóságot és tervezhető üzemeltetési költséget kínálnak„- jegyezte meg Jennifer Rumsay, a Cummins ügyvezető igazgatója.
Az új Euro VII-es motor egy X10-es, kipufogógáz után kezeléssel ellátott erőforrás lesz, de a Cummins egy X15-ös hidrogén belsőégésű motort is bemutat. Emellett e-turbófeltöltőt, e-kompresszort és hidrogén recirkulációs szivattyút is kiállítanak majd.
Miben hoz szigorítást az új szabvány? A jelenleg érvényben lévő előírásokhoz képest immáron már legalább 10 évig tudnia kell teljesítenie a motornak a kibocsátási normákat. A korábbi 100 ezer kilométeres futásteljesítmény helyett immáron ennek a duplája lesz mérvadó. Vagyis legalább 200 ezer kilométerig „gyári” paramétereket kell tudnia produkálnia a károsanyag-kibocsátás terén.
Fontos előrelépés még, hogy immáron maximum 60 mg/km lehet az Euro VII-es motorok nitrogén-oxid kibocsátása (NOx). Az új szabvány technológiai értelemben már nem tesz különbséget a hagyományos benzinmotorok és a közvetlen befecskendezést használó dízelmotorok között. Első körben a személyautóknak és a kishaszongépjárműveknek kell teljesíteni majd a szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat, 2027 júliusától pedig a nehéz-kategóriás tehergépjárművekre vonatkozóan is érvényben lesz az új szabályozás.