A lengyel Iwona Blecharczyk a világ egyik legismertebb kamionos influenszerének számít. A több mint egymillió feliratkozóval rendelkező hölgynek saját vállalkozása van és az utóbbi időben a túlméretes és túlsúlyos szállítmányokra koncentrál. Fontos eszköze a Volvo FH16 750-es vontató, amely egy flexibilisen változtatható mélybölcsős trélert húz. Amikor úton van ezzel a járművel, akkor olyan „paripát ül meg”, ami akár 84 tonnás rakománnyal is elbirkózik és amelyet 750 lóerős D16-os dízelmotor húz.

Olykor-olykor előfordul, hogy a szerelvénnyel odébb kell állni, vagy szimplán jobb pozícióba kell állítani a felrakodáshoz. Ebben van Iwona segítségére egy speciális távirányító, amellyel úgy oldhatók meg a kisebb-nagyobb manőverezési feladatok, hogy be sem kell ülni a kormány mögé. A Teleradio nevű eszközt két kézzel kell fogni, de megtartásában nagy segítségre van a felcsatolható öv. Igazi „svájci bicska”, mert szinte minden fontos funkció vezérelhető rajta. Megtalálható a távirányítón a motor indítását szolgáló gomb, illetve van egy előremeneti és egy hátrameneti fokozat.

A kormányzásban a két joystick segít, amelyek teljesen olyanok, mint az otthoni játékkonzolokon lévő változatok. Teljesen megrakodva a kamion 100 tonnát is nyomhat, így egyáltalán nem mindegy, hogyan kezeli az ember ezt a távirányítót. Biztonság esetére még kürtaktiváló gomb is van rajta, arra az esetre, ha valaki figyelmetlenül közlekedne egy ekkora monstrum környezetében. Kezelését egy digitális képernyő könnyíti meg.

Használat közben természetesen kiemelt figyelmet kell fordítani a biztonságra. Fontos azonban megemlíteni, hogy a teherautó ugyanúgy viselkedik ezzel, mintha sofőr vezetné. A beépített vezetésbiztonsági rendszerek tehát aktívak és adott esetben számíthatunk rájuk – hangsúlyozta a lengyel kamionos hölgy.

A jármű jobb oldalán azonban van egy biztonsági gomb, amivel azonnal meg lehet állítani a kamiont. Ez a kis piros gomb egyfajta vészfékként funkcionál. Bárki bármikor megnyomhatja, ha a helyzet úgy kívánja. Lényeges biztonsági védelem még, hogy a kamion nem indul el nyitott ajtóval, ha valaki tehát nem csukja be rendesen, akkor hiába van a rendszer csatlakoztatva a távirányítóval, akkor sem fog mozgásba lendülni.

Iwona szerint a távirányító kezeléséhez szükség van pár óra gyakorlásra, de az sem feltétlenül baj, ha olyan nyúl hozzá, aki egyébként vezet ekkora járműveket és van fogalma arról, hogy hogyan kell manőverezni egy ekkora kamionnal.