A hulladékszállító autók esete speciális, hiszen sokszor olyan szűk utcákon kell közlekedniük, ahol egyébként nem járhatnának teherautók. A görögországi Szaloniki és Athén ugyan nem szűkölködik a széles sugárutakban, ennek ellenére ezen városok történelmi magja inkább szűk utakkal rendelkezik. Oda nem férnének be a normál méretű kukásautók, a város ezért úgy döntött, hogy inkább kisebb méretű változatokat vásárol.

A választás a Fuso eCanterre esett, amelyből összesen 89 darabot vásároltak. Első körben 40 darab fog érkezni a 8,55 tonnás változatokból. Ezek a közepes méretű akkumulátor-csomagokkal vannak ellátva, vagyis egy jármű esetében nagyjából 82,6 kWh kapacitás áll rendelkezésre. Egy feltöltéssel 140 kilométer  tudnak megtenni. Ez azonban bőven elegendő lehet a napi munkavégzéshez.

Hogy mennyire aprók ezek a teherautók azt jól mutatja, hogy mindössze 3400 mm-res tengelytávval rendelkeznek. A helyi felépítménygyártó, a Kaoussis által fejlesztett és adaptált hulladékgyűjtő négy köbméteres. A benne található forgódob 4:1-es tömörítési aránnyal gondoskodik a beöntött hulladék összetömörítéséről. Annak érdekében, hogy a hulladék tömörítése ugyanolyan csendes legyen, mint maga az elektromos teherautó, a dobot egy további, alumíniumból készült hangszigetelt tetőborítással látták el.

Még a kukákat is elmossa ez a kisteherautó 1

A felépítmény hátulján egy hidraulikus emelőrendszer található, amely a 80-390 liter űrtartalmú, kétkerekű hulladéktároló edényekkel kompatibilis. Érdekesség, hogy beépített súlymérővel is rendelkezik, amely 0,5 kg pontossággal meg tudja határozni egy-egy kuka súlyát. Ezen felül még egy öblítő-rendszer is rendelkezésre áll.

A hulladékgyűjtő edényeket ugyanis minden egyes ürítéskor kitakarítják. Az integrált, összecsukható mosófejjel ellátott tisztító rendszer 300 literes tisztvíz tartállyal és 200 literes szennyvíztartállyal is fel van szerelve. A kukák ezek után már biztosan nem fognak orrfacsaró bűzben álldogálni az utcán!  A szeméttároló és környezetének további tisztítására a járműhöz 15 méteres tömlővel csatlakoztatott nagynyomású vízmosó pisztoly használható.

A Fuso Canter több mint hat évtizede készül. A könnyű teherbírású kisteherautóból 1963-as piaci bevezetése óta több mint 4,5 millió példány készült. A jármű 3,5-8,55 tonna közötti intervallumot fedi le. A felhasználók hat tengelytáv (2500 mm – 4750 mm) és három vezetőfülke változat  (sztenderd, komfort és legénység) közül választhatnak. Ezek közül a legkisebb 1,7, a legnagyobb pedig 2 méter széles.

Az európai piacra a Mitsubishi Fuso Truck Europe portugáliai gyárában készülnek a megrendelt példányok.