Az augusztus elején megtartott online premier után most ismét a világ színe elé állt a Volkswagen Transporter hetedik kiadása: a hannoveri IAA haszonjármű-szakkiállításon mutatta be a Forddal közösen fejlesztett újdonságát a VW.
Ahogy egy vadonatúj konstrukcióhoz illik, a hetedik Transporter tágasabb, többet visz el a hátán, és többet is vontat, miközben takarékosabban üzemel. Ehhez társulnak a személyautós mennyiségű és (elméletileg) minőségű vezetőtámogató rendszerek, az ergonomikus kezelőfelület és a gazdag technológiai tartalom.
A Transporter és annak kilencszemélyes busz verziója, a Caravelle most először kap plug-in hibrid hajtásláncot, amely 232 lóerős rendszerteljesítményt biztosít. Nem ez azonban a legerősebb Transporter, amit kaphatunk: az elektromos variáns három teljesítményszinten, 100, 160 és 210 kW csúcsteljesítménnyel (136, 218 és 286 LE) elérhető, legalábbis induláskor. Az akkumulátor kapacitása egységesen 64 kWh, ezen a téren feltétlenül fejlesztésre várunk.
Új testhez öreg arc
A Volkswagen Transporter bevezetőkampányának Jason Statham az arca – igen, azért. A fiatal olvasók kedvéért elmagyarázzuk: a brit akciószínész egyik legfontosabb filmje A Szállító (The Transporter) volt, és hát magától értetődő a kapcsolódás.
Apró hiba persze, hogy Luc Besson filmje 2002-ben jelent meg, és bár két folytatást is kapott, azok is lefutottak 2008-ra. A Volkswagen tehát egy olyan kreatív tartalommal reklámozza „minden idők legfejlettebb” Transporterét, amely tizenhat évvel ezelőtt volt aktuális…
A haszonjárművek szegmensében persze továbbra is a dízelek viszik a prímet. 110, 150 vagy 170 lóerős kivitelben választhatunk közülük. A legerősebbhez alapfelszerelés az automata váltó, a középső teljesítményszinten feláras tétel, ugyanúgy, ahogy az összkerékhajtás, ami a két nagyobbik dízelhez rendelhető.
Az itt bemutatott kétféle felépítmény mellett készül majd nyújtott tengelytávú, duplafülkés alváz, két üléssoros furgon. A Caravelle buszt nyújtott tengelytávval is megkapjuk, illetve lesz terepverzió PanAmericana néven.
A vezetői környezet bővelkedik 12V-os és USB töltő aljzatokban, a villamosított modellekbe 230V-os konnektor is telepíthető (akár három aljzat.) A digitális kijelzők mellé fizikai gombokat is kapunk, hogy a leggyakrabban használt funkciókat gyorsan és egyszerűen vezérelhessük.
Vontatni 2,8 tonnát, szállítani 1,33 tonnát tud a Transporter (az előd megállt 2,5, illetve 1,2 tonnánál), a raktér térfogata kiviteltől függően 5,8 – 9,0 köbméter között változik.