A Marco Polo története 40 évvel ezelőtt kezdődött, a Transporter első generációs változatával. A magasabb komfortszintet kínáló kempingbuszt 1984-ben leplezték le és ezzel megkezdődött e különleges kivitel egyedi útja.

1996-ben a Vito, majd 2003-tól kezdve a Viano jelentette az alapot. A V-osztály 2015 óta számít a Marco Polo bázismodelljének. Az 5,14 méter hosszú és 1,92 méter széles és 1,99 méter magas kishaszonjármű nemcsak személyszállítóként, hanem luxus kempingbuszként is megállja a helyét. A modell hajtásáról három teljesítmény szinten elérhető (167-223 lóerőig) dízelmotor gondoskodik.

40 éves a Mercedes-Benz ikonikus modellje 1

A Mercedes-Benz úgy döntött, hogy két egyedi modellváltozatot is bemutat, hogy így tisztelegjen a sorozat jubileuma előtt. Az egyik a Marco Polo Classic Edition, a másik pedig a Marco Polo Edition AMG. Előbbinél az alapfelszereltség részét képezi a nyitható tető, a hangulatvilágítás, az elektronikusan nyitható tolóajtó, továbbá a hangvezérléssel ellátott navigáció.

40 éves a Mercedes-Benz ikonikus modellje 2

Az AMG kiadásnál pedig leginkább a külső jegyekben mutatkozik eltérés. A hűtőmaszk AMG-csillagmintás,  a lökhárító sportos kialakítású. Szintén alap a könnyűfém felni, a 360 fokos nézetet biztosító kamerarendszer, valamint a LED-fénycsík.

A Marco Polo Classic Editionért 65 536 eurót vagyis átszámítva 27 millió forintot, az AMG kiadásért pedig 76 446 eurót, vagyis körülbelül 30 millió forintot kell kifizetni. A lakókocsi rész különféle kialakítású lehet, így eltérő konyhasziget kerülhet bele, akár WC-vel és külső tusolóval is felszerelhetők. Alul a második üléssor ledöntésével alakítható ki ágy, míg további két fő a felnyitható tetőben lévő ágyon aludhat. Forgatható első ülések, állófűtés teszik komfortossá a kempingezést.