Az 1980 óta kempingbuszokat és lakóautókat építő francia specialistával, a Triganóval fogott ösze a brit Bedeo, hogy új felhasználási területet keressenek saját fejlesztésű hatótávolság-növelős elektromos hajtásláncuknak.

A feladat csak félig új persze, hiszen a Bedeo egyik fő profilja, hogy dízelmotoros furgonokat épít át elektromos üzeműre, méghozzá pont olyan Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano dobozosokat, mint amiből a Trigano-együttműködés első típusai, a Chausson X550 és X650 modellek ElectriX verziói is készültek.

Már lakóautót is lehet utólag villamosítani 1

A hajtáslánc a viszonylag ritka, pedig igazán költséghatékony hatótávolság-növelős elektromos konfigurációt alkalmazza. A kerekekbe beépített 115 kW-os villanymotorok egy 37 kWh kapacitású akkumulátorból nyerik az energiát, amely legalább 100 kilométeres hatótávolságot biztosít. További akár 800 kilométer érhető el, ha beindítjuk a 140 (opcióként 180) lóerős belső égésű motort.

A technológiai leírás meglehetősen hiányos, így nem derül ki, hogy a belső égésű motorok az eredeti hajtásláncon keresztül hajtják-e furgonokat, vagy csak áramfejlesztőként szolgálnak – az előbbi mellett szól, hogy a motorokhoz hagyományos kézi vagy automata váltók csatlakoznak, valamint hogy így olcsóbb; viszont ez a konfiguráció nem nevezhető klasszikus range extendernek…

A Bedeo nem csak az elektromos fődarabokat, de azok minden komponensét házon belül fejleszti és építi, a töltőktől kezdve a kábelkötegekig. A cég beépítései nem rabolnak extra helyet a furgonokból, ezért a meglévő lakóautó-alaprajzokat sem kellett átdolgozni.

Az ElectriX lakóautók elektromos komponenseire 100 ezer kilométeres vagy 7 éves garanciát vállal a Bedeo.