A mellrák elleni küzdelem világnapja minden évben október elseje. Ebből az alkalomból a Waberer’s és a Volvo Hungária Kft. két pink fényezésű nyerges vontatót mutatott be. A Volvo FH Aero típusú vontatók egyúttal forgalomba is álltak, hogy részt vegyenek a mindennapi áruszállításban.

Az egyik kamion októberben Európában közlekedik majd, míg a másik Magyarországon teljesít fuvarokat és az emlődaganatos betegségből felépülő emberek üzeneteit közvetíti, ezzel szélesebb körben bemutatva a mellrák elleni küzdelmet. Mindkét nyerges vontatót női sofőr fogja vezetni.

Ez a két különleges fényezésű kamionunk részt vesz a mindennapi munkánkban is, azaz a megbízóink termékeit szállítja az üzletekbe és partnereinkhez Európában és országszerte, igazi mozgó hirdetőtáblaként felhívva a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre. A belföldön közlekedő kamionon található QR-kód beolvasásával egy október 9-étől élő dedikált weboldalon, a mozgasbantartjukaremenyt.hu oldalon lehet üzenetet küldeni a betegségben érintettek számára. A Waberer’s Csoport és a Volvo Hungária Kft. minden beérkezett üzenet után támogatást nyújt az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen egyesületnek is, amely több mint két évtizede szervez figyelemfelkeltő akciókat” – mondta Varga Dorottya, a Waberer’s Csoport marketing- és PR-vezetője.

Az emlőrák Magyarországon

Az emlőrák világszerte az egyik leggyakoribb női daganatos megbetegedés, Magyarországon pedig a hivatalos statisztikák szerint romlik a helyzet. A KSH adataiból ugyanis kiderül, hogy a százezer főre jutó új női emlődaganatos megbetegedések száma 2023-ban 168 felett volt, ami 2001 óta a legmagasabb érték. Egy évvel korábban 166, 2021-ben 151 megbetegedést regisztráltak. Az emlőrák elleni harc kiemelten fontos társadalmi ügy, a betegség elleni küzdelem dedikált hónapja pedig az október, ezért a svéd tehergépjármű-gyártó, a Volvo Trucks hazai leányvállalata, a Volvo Hungária Kft. kezdeményezésére a komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújtó Waberer’s Csoport rendhagyó akcióval hívja fel a figyelmet erre a témára.

Büszkeséggel tölt el minket, hogy egy ilyen nemes ügy mellett a legnagyobb partnerünkkel karöltve állunk ki. A társadalmi felelősségvállalás mellett női kollégáink jóléte is kiemelt figyelmet élvez a Volvo Hungária Kft. számára, és ennek fényében a kampányt házon belül, a saját dolgozóinkra is kiterjesztettük, és október hónapban ingyenes szűrővizsgálatot biztosítunk számukra” – mondta Bálint Zsófia, a Volvo Hungária Kft. marketingvezetője.

Komoly üzenetet hordoz ennek a Volvónak a színe 1

Az orvosok azt tanácsolják a hölgyeknek, hogy 20 éves kortól havonta, a menstruáció végét követő 5-8. napon érdemes önvizsgálatot végezni. Ez ugyanakkor nem helyettesíti a szűrést. Sajnos 40 éves kor alatt is lehet valaki beteg, ezért minden elváltozással el kell menni ultrahangos és/vagy mammográfiás vizsgálatra. 40 éves kor felett évente érdemes szűrővizsgálatra járni, 45–65 éves kor közöttieknek pedig 2 évente esedékes népegészségügyi szűrésre kell eljárni. 65 éves kor után sem szűnik meg az emlőrák rizikója, innentől is folytatni kell a folyamatos vizsgálatokat évente vagy kétévente – olvasható a Waberer’s közleményében.