Évek óta nő az elektrifikált hajtáslánccal szerelt buszok és teherautók száma. A személyautók mellett a fuvarozásban és a személyszállításban is egyre nagyobb teret nyert az elektromos hajtás, amelyhez viszont szükséges a töltő infrastruktúra fejlesztése is.

A busz- és logisztikai flották üzemeltetői egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat. A Siemens és az OMV erre az igényre választ adva írt most alá egy szándéknyilatkozatot az elektromos nehézgépjárműveket is kiszolgálni képes, nagy teljesítményű e-töltőállomások és e-depók kialakítására Ausztriában, Magyarországon, Szlovákiában és Romániában” – olvasható a két vállalat által kiadott sajtóközleményben.

A német és osztrák együttműködés segíti majd az európai autóbusz és tehergépjármű-forgalom zöldebbé tételét. A kooperáció egy korábbi sikeres projektre épül. 2024 tavaszán sikeresen helyeztek üzembe az OMW felső-ausztriai töltőállomásán egy „ultraerős”, Sicharge-D típusú villanytöltőt. Ez a folyadékhűtéses töltőkábelekkel ellátott, akár 40 fokos hőségben is stabil, 400 kW-os teljesítményt nyújtó töltő kifejezetten a nehéz kategóriás tehergépjárművek töltését szolgálja.

Döntött a busz- és kamiontöltőkről az OMV 1

A készülék úgynevezett „AutoCharge” funkcióval van ellátva, ennek köszönhetően már a töltőkábel csatlakoztatásakor azonnal el tud indulni a töltési folyamat a beállított tarifa szerint. A fizetés pedig automatikusan megtörténik.

A tervek szerint az OMV és a Siemens teljeskörű töltési megoldásokat fog nyújtani a flottaüzemeltetők számára. Ez azt jelenti, hogy a töltők telepítése mellett, az infrastruktúra tervezésétől kezdve, a villamos hálózat optimalizálásán át, a naprakész elemzéseket biztosító szoftveres szolgáltatásokig az e-mobilitásra való átállás teljes folyamatában támogatják ügyfeleiket.

Nemcsak az említett cégek gondolkodnak a hazai haszongépjármű töltőhálózat kiépítésén, hanem az E.On is. Utóbbi ugyancsak 400 kW-os villanytöltőkkel tervezi kiépíteni hálózatát hazánkban (és Európában).